بزرگداشت سوم خرداد در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد

به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی مراسمی با حضور پدر شهید حمزه شهید مدافع حرم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، در این مراسم «فرشید فلاح لاله زاری» با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت یکی از موثرترین راهها برای اصلاح فرهنگ جامعه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: اگر می خواهیم فرهنگ جامعه را اصلاح کنیم باید از خود شروع کرده و از این طریق می توان فرهنگ جامعه را نیز اصلاح کرد.

 

وی با اشاره به رسالت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصلاح فرهنگ جامعه اظهارداشت: توجه به ارزش های دینی و فرهنگ ایثار و شهادت می تواند در اصلاح فرهنگ جامعه بسیار تاثیر گذار باشد.

 

فلاح لاله زاری، با گرمیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر قهرمان شد گفت: تکریم خانواده معظم شهدا یکی از فعالیت های اساسی در جامعه است که همواره باید مورد توجه باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه شهدا و جانبازان و ایثارگران برای حفظ انقلاب و ارزش های آن جان و اعضای بدن داده اند ادامه داد: ما برای حفظ انقلاب چه کرده ایم.

 

وی برگزاری این چنین برنامه هایی که دارای جنبه های اخلاقی، فرهنگی و ارزشی است را بسیارمهم دانست وافزود: برگزاری این نشست ها باید به صورت مستمر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان ادامه یابد.

 

پدر شهید «محمدحسین حمزه» نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و به خصوص فتح خرمشهر پرداخت و گفت: مردم مظلوم خرمشهر در دوران جنگ تحمیلی ۳۴ روز برای دفاع از این شهر عزیز مقاومت و ایستادگی  کردند.

 

«حسن حمزه»، عملیات بیت المقدس را که به آزادسازی خرمشهر منجر شد را از عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس بیان کرد و گفت: خرمشهر پس از ۲۰ ماه اسارت ظرف ۴۸ ساعت با شجاعت و پایمردی رزمندگان اسلامی فتح شد و رزمندگان اسلام در این عملیات بزرگ بیش از ۱۹ هزار اسیر گرفتند.

 

وی به بیان برخی از ویژگی های آزاد سازی خرمشهر پرداخت و با تاکید بر اینکه در این خصوص ۲۰ شاخص را شناسایی کرده است گفت: فتح خرمشهر تاکتیک های جنگ تحمیلی را تغییر داد و این عملیات جبهه حق و باطل را به عنوان یک شاخص مهم به جهانیان نشان داد.

 

پدر شهید حمزه در سخنانش همچنین توجه به فرهنگ را بسیار مهم خواند و با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب گفت: فرهنگ بسیار مهم است و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب توجه به فرهنگ بسیار مهم و تاثیر گذار است.

 

وی همچنین خرداد را در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار مهم خواند و گفت: خرداد دارای مناسبت های فراوانی است که باید گرامی داشته شود.

 

در این مراسم از ۱۳ تن از عوامل اجرایی رزمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اهدای لوح تجلیل شدند.

کد خبر 1178798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha