۹۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده قزوین نوسازی می شود

فرجی پور گفت: در سال جاری ۹۰۰ واحد در بافت فرسوده استان قزوین و با تسهیلات معادل نهضت ملی مسکن و با نرخ سود ۹ تا ۱۸ درصد نوسازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مجید فرجی پور» شب گذشته (سه شنبه ۳ خرداد) در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان بیان کرد: در دولت گذشته در طرح ملی مسکن در استان قزوین احداث ۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی آغاز شد و در طرح نهضت ملی مسکن هم کلنگ ۱۸ هزار و ۱۷۰ واحد مسکونی به زمین زده شده است.

 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: بخش عظیمی از واحدهایی که در این طرح احداث می شود در مهرگان واقع شده و در شهرستان های بوئین زهرا و آبیک هم ۳ هزار واحد قرار دارد.

 

وی عنوان کرد: در مهرگان برای احداث واحدهای جدید بیش از ۲۵۰ هکتار زمین در ضلع غربی این منطقه پیش بینی شده که به محدوده ۵۴۰ هکتاری الحاق شده است.

 

فرجی پور اعلام کرد: از مجموع ۴ میلیون واحد مسکونی که مقرر است در طرح نهضت ملی مسکن در کشور احداث شود سهم استان قزوین ۶۱ هزار و ۹۰۲ واحد است که ۹۹ هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که تاکنون ۳۳ هزار نفر حائز شرایط لازم بوده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: البته ۶ هزار و ۳۳۷ نفر از شرکت در این طرح انصراف داده اند و به منظور احداث واحدهای مسکونی در این طرح تاکنون زمین برای ۲۴ هزار واحد مسکونی تأمین شده است.

 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر از سهمیه ۶۱ هزار و ۹۰۲ واحدی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن، عملیات اجرایی ۲۱ هزار واحد آغاز شده است و در صورتی که متقاضیان سهم و آورده خود را پرداخت کنند احداث این واحدها هم تسریع می یابد.

 

وی اعلام کرد: واحدهایی که در این طرح احداث می شود بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر و ۲ خوابه بوده و برای ساخت هر متر مربع  ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه پیش بینی شده است.

 

فرجی پور در پایان با اشاره به نوسازی بافت فرسوده گفت: در سال جاری ۹۰۰ واحد در بافت فرسوده استان قزوین با تسهیلات معادل نهضت ملی مسکن و با نرخ سود ۹ تا ۱۸ درصد نوسازی می شود.

 

کد خبر 1178842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha