ساری هوشمند را هدفگذاری کردیم/هزار میلیارد تومان بدهی داریم/تعدیل نیرو در شهرداری نداریم

طالبی با بیان اینکه قریب به هزار میلیارد تومان بدهی داریم، گفت: بیش از چهار هزار نیرو در شهرداری ساری داریم که تلاش داریم نیروها در عنوان سازمانی که با شهرداری عقد قرار داد داشتند ساماندهی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «جواد طالبی» امروز(۴خرداد) در نشست خبری با مدیران خبرگزاری ها با بیان اینکه در بحث جذب فرزندان شاهد وایثارگر مستندات در شهرداری ساری تقدیم مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران استان مازندران شده، اظهار کرد: ۹۳۹پست سازمانی در شهرداری ساری وجود دارد.

 

 

شهردار ساری با بیان اینکه سه تا چهار قانون در راستای جذب یا تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری ها ابلاغ شده، افزود: شهرداری ساری به واسطه حجم زیاد نیرو با آزمون ۱۰درصد نیروها را ساماندهی کرده و همچنین بیش از ۳۰نیوری فرزند شهید و ایثارگر در شهرداری ساری مطابق ازمون تبدیل وضعیت شدند.برخی از این نیروها نیز غیر بومی هستند.

 

 

وی با بیان اینکه در راستای تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر قرار دادی ۸۲نفر از بین ۱۷۰نیروی شهرداری صورت گرفت، گفت: قریب به هزار نفر در راستای بند دال نیرو داریم و باید در راستای قانون جذب فرزندان ایثارگر و شاهد این ساماندهی ها انجام شود اما پست سازمانی بلا تصدی در شهرداری ساری وجود ندارد.

 

طالبی با بیان اینکه با دستور استانداری چون شهرداری جایی برای تبدیل وضعیت نیروها وجود ندارد باید تبدیل وضعیت به رسمی کارگری و یا متصدی خدمات عمومی انجام شود، افزود: تعدیل نیرو در شهرداری نداریم اما نیروهای شهرداری در جهت خدمات شهری قرار داد بسته اند اما به درستی از این ظرفیت بهره نگرفته شده است که تلاش داریم این مهم محقق شود.

 

وی با بیان اینکه بعد از سال ۹۷ قریب به ۱۹۵۰نفر وارد شهرداری ساری شدند، گفت: بخش اعظم نیروها از خواهران هستند و نمی توانند در بخش خدمات به کارگیری شوند.تلاش داریم با سامانده نیروها کمترین آسیب اجتماعی را شهر ساری متحمل نشود.

 

طالبی با بیان اینکه قریب به ۵هزار و ۴۰۰نفر نیرو داشتیم و اکنون حدود چهار هزار و ۹۸۰نیرو داریم، اذعان کرد: قرار نیست کسی از شهرداری ساری حقوق بگیرد اما خدمات ارائه ندهد.

 

وی به عدم رضایتمندی مردم از شهرداری ساری اشاره و بیان کرد: در دوران مدیریتم جذب نیرو نداشته ام.

 

طالبی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر ساری وظیفه نظارتی برعملکرد شهرداری را دارند و هر زمان نیاز باشد در جلسات شورا حاضر خواهم شد و جوابگو خواهم بود، گفت: در تمامی محلات حضور دارم و مشکلات شهری به واسطه حضور میدانی در حال مرتفع شدن است. روزانه از ساعت ۶صبح در تمام محلات حاضر می شوم.

 

وی با بیان اینکه هنوز در ساری خانه هایی که مشکلات متعددی دارند اما شهرداری توان رسیدگی به این مشکلات را ندارد و شرمنده مردم شهرمان هستیم، افزود: سامانه ۱۳۷داریم و مردم با شهرداری از این طریق به پاسخ های خود می رسند.

 

طالبی به کارخانه آسفالت، سنگ شکن، دستگاه موزائیک زنی و ایستگاه تولید بتن آماده در شهر ساری اشاره و بیان کرد: تمام ظرفیت ما درون سپاری است و از برون سپاری دوری می کنم.

 

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ شمار زیادی ماشین آلات معیوب داشتیم، افزود: دستگاه ها و ماشین آلات که به واسطه مسائل فنی خراب و بلااستفاده مانده بود رفع نقص شده و به چرخه باز گشتند.

 

طالبی به حمایت شورای شهر از شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: تلاش داریم خدمت بهتری به مردم شهر ساری ارائه شود و دهه نود را با آغاز قرن جدید کمرنگ شود.

 

وی با اشاره به قرار داد شهرداری ساری در خصوص زباله سوز ساری،‌تصریح کرد: این پروژه چهارده ماه تعطیل بوده و با هماهنگی دستگاه های نظارتی و جلساتی که برگزار شد و با کمک سازمان شهرداری های کشور این پروژه راه اندازی شد و رئیس جمهور قول مساعد برای تامین بودجه این پروژه دادند و تاکنون بودجه ها تخصیص یافته است. در قسمت ابنیه این پروژه به بسیج سازندگی سپاه کربلا واگذار شده و با همراهی معاون عمرانی استانداری مازندران درحال تکمیل است.

 

طالبی یادآورشد: تا پایان سال ۱۴۰۱ این نیروگاه به بهره برداری می رسد. تاکنون ۷۵میلیارد تومان بودجه از سوی رئیس دولت سیزدهم به پروژه زباله سوز ساری تزریق شده است.

 

وی به معضل پسماند در پشت کوه چهاردانگه ساری اشاره و بیان کرد: فرصت سه ماهه گرفتیم و زباله ها در پشت کوه دفن شد و درخت کاشتیم و تصفیه خانه شیرابه نیز در این مکان جانمایی شده است.

 

طالبی اظهار کرد: زباله معضل زیست محیطی بوده و برای رفع معضلات زیست محیطی اقدام عملیاتی در دست اقدام است؛ برای رفع معضل زباله انحصار شکسته شد و در سکوی جدید تصفیه خانه شیرابه را جانمایی خواهیم کرد.

 

وی از دپوی موقت زباله در حاشیه راه اندازی زباله سوز ساری خبر  داد و گفت: سعی داریم این معضل هم با ایجاد تصفیه خانه شیرابه مرتفع شود.

 

طالبی به معضل ترافیک ساری اشاره و بیان کرد: در شهر ساری اقدامات متعددی برای رفع معضل انجام شده اما متاسفانه مردم از رعایت اندک حقوق شهروندی سرباز می زنند و رفع ترافیک نیازمند همراهی مردم هستیم.

 

وی با بیان اینکه ۷۵درصد تخفیف به شهروندانی که در بافت فرسوده ساخت ساز خواهند داشت تعلق میگیرد، گفت: ساری شهر تاریخی است و حفظ بافت تاریخی ساری برای شهرداری ساری مهم است.

 

طالبی با بیان اینکه شهرداری خاص برای بافت کهن در ساری ایجاد شده، افزود: عدم رغبت در بافت کهن موجب شده که این محلات کمتر برخوردار بمانند.

 

وی با بیان اینکه قریب به هزار میلیارد تومان بدهی داریم، بیان کرد: اسفند ماه ۱۴۰۰ در شهرداری ساری هیچ تنشی نداشتیم. همراهی و همکاری مردم و جذب منابع موجبات این مهم را فراهم آورده بود.

 

طالبی با بیان اینکه کنترل هزینه ها را در دست اجرا  داریم، گفت: فقدان پروژه های بزرگ در شهر ساری نتیجه بدهی های یادگار مانده از دوره های گذشته است و هزینه جاری، پرداخت حقوق، اقساط وام بانک شهر و... را داریم.

 

وی با بیان اینکه پرداختی ها به تامین اجتماعی ماهیانه است، افزود: تخلفات مدیران گذشته در دوره های پیشین امروز دامن شهرداری ساری را گرفته و تا کنون چند جلسه برای رفع این معضل در شورای تامین برگزار شد باید همه تلاش کنند تا این مشکل رفع شود.

 

طالبی با بیان اینکه امسال حقوق شهرداری ساری شده ۶۰میلیارد تومان، افزود: این کابوس ماهیانه شهرداری ساری است و تلاش داریم با کمترین دغدغه این پرداختی ها را داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه به زودی فراخوان داده می شود تا متخصصان در حوزه شهری به کمک شهرداری بیایند، گفت: همچنین از طرح های دانش بنیان در حوزه شهری استقبال می شود.

 

طالبی با بیان اینکه تلاش داریم از نیروهای شهرداری ساری حدود ۳۰۰نیرو در بحث خدمات ساماندهی شوند، افزود: در بحث ساری ۲۰۲۲ تلاش داریم از میدان ساعت تا میدان هلال احمر مسیر ایده آل با جاذبه را برای اختتامیه رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ داشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: تلاش داریم با جذب سرمایه گذار، صنعت گردشگری برای مردم شهر تولید ثروت کند تا حال مردم شهر بهتر شود.

 

طالبی از راه اندازی سازمان سرمایه گذاری در شهرداری ساری خبر داد و گفت: پروژه «ابن شهرآشوب سه» به مناقصه عمومی گذاشته و امید است تعیین تکلیف شود.

 

وی با بیان اینکه همکاری تنگاتنگی با سازمان نظام مهندسی داریم و صدور پروانه و پایان کار به صورت سیستمی درحال انجام است و تخلف در این شیوه صورت نخواهد گرفت، ادامه داد: در ساری پروژه ای همانند متروپل آبادان نخواهیم داشت.

 

طالبی به اقدامات شهرداری ساری به هوشمند سازی شهر اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با کمک نمایندگان ساری ماشین آتش نشانی مجهز به نبردبان ایمن و مرتفع شود.

 

وی به تخلفات شهرداری ها در کمیسیون ماده ۱۰۰اشاره و بیان کرد: ساختمان این کمیسیون از شهرداری خارج شد و افزود: تخلفات خارج از عرف طرح موضوع و به صورت قانونی پیگیری و اجرا می شود.

 

طالبی به ضوابط طرح تفصیلی و طرح جامع اشاره کرد و گفت: طرح جامع سال ۷۵ نوشته شد و طرح تفصلی ۹سال بعد ابلاغ شد که مشکلاتی را برای شهرداری رقم میزند.

 

وی با بیان اینکه بحث بلند مرتبه سازی در ساری جا می اندازیم، افزود: سیدالشهدا و قرق ساری به بافت شهر ساری الحاق داده خواهد شد تا شهروندان برای دریافت خدمات با مشکل مواجه نشوند.

 

کد خبر 1178914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha