۵۰ هزار کودک در خراسان جنوبی غربالگری بینایی می شوند

شرفی گفت: بیش از ۵۰ هزار کودک در سنین سه تا ۶ سال باید برای انجام غربالگری بینایی تا پایان سال جاری به۷۲۴ پایگاه دائمی و غیردائمی در سطح استان خراسان جنوبی مراجعه کنند.

«حسن شرفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح های پیشگیرانه ای است که به منظور شناسایی و تشخیص زودهنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان 3 تا 6 سال، در طول سال در پایگاه های دائمی تحت نظارت بهزیستی شهرستان ها انجام می شود.

 

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه 44 پایگاه دائمی در استان بحث غربالگری بینایی را انجام می دهند، افزود: غربال در پایگاه های دائمی و غیر دائمی بینایی توسط مربیان آموزش دیده و با استفاده از چارت و دستگاه پلاز اپتیکس صورت می گیرد.

 

وی در ادامه بیان کرد: 680 پایگاه غیر دائمی در مهد های کودک، مراکز و خانه های بهداشت و پایگاه های تحت نظارت سازمان بهزیستی در استان در زمینه غربالگری بینایی فعالیت دارند.

 

شرفی با اشاره به زمان آغاز فعالیت غربالگری بینایی در خراسان جنوبی گفت: این طرح از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده است و تا پایان سال جهت غربالگری بینایی کودکان سنین سه تا 6 سال ادامه دارد.

 

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی در پایان عنوان داشت: بیش از 50 هزار کودک در سنین سه تا 6 سال باید برای انجام غربالگری بینایی تا پایان سال جاری به مراکز دائمی و غیردائمی در سطح خراسان جنوبی مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 1178921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha