توزیع ۲ هزار و ۷۷۹ تن انواع کودهای پایه فسفاته و پتاسه در فارس

ابراهیمی زاده گفت: طی ۲ ماه گذشته ۲ هزار و ۷۷۹ تن انواع کودهای پایه فسفاته و پتاسه در فارس توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۷ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید ابراهیمی زاده»، امروز (چهارشنبه 4 خرداد) با اشاره به افزایش توزیع کودهای فسفاته و پتاسه در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: در 2 ماهه ابتدای امسال، شاهد افزایش 17 برابری توزیع کودهای فسفاته و پتاسه در استان بوده ایم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس افزود: طی 2 ماه گذشته 2 هزار و 779 تن انواع کودهای پایه فسفاته و پتاسه در فارس توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 17 برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در پی کاهش قابل توجه قیمت کودهای پایه فسفاته و پتاسه در کشور، شاهد افزایش میزان مصرف آنها در بخش کشاورزی هستیم و نوید بخش مصرف بهینه این نهاده ها و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی خواهد بود.

ابراهیمی زاده تاکید کرد: کودهای شیمیایی در انبارهای سازمانی، ذخیره مناسبی دارند و مشکلی بابت تامین نیاز کشاورزان و بهره برداران استان وجود ندارد و پیش بینی کودهای شیمیایی مورد نیاز کشت‌ بهاره فارس از قبل انجام شده است.

کد خبر 1178945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha