ما در مسیر پیشرفت و ساخت قدرت هستیم/علما جریان ناب اسلام را در پیکر امت جاری کردند

سردار سلامی با بیان اینکه ما در مسیر پیشرفت و ساخت قدرت هستیم، گفت: سختی ها برای ما و دشمن هم وجود دارد، اما ما تکیه گاهی عظیم و شکست ناپذیر در اختیار داریم، چنانچه امت و امام درپرتو اسلام منسجم و معتمد با یکدیگر در میانه کارزار هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سردار «حسین سلامی» امروز (چهارشنبه، 4 خرداد) در کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی کشور که با حضور مسئولان لشگری و کشوری و خانواده‌های معظم شهدای روحانی در مصلای قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: خدا را شاکریم که امروز ما را به محفل شهدایی که تجلی گاه ترکیب علم و اجتهاد و جهاد بودند، دعوت کرده است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: بهترین توصیف برای روحانیت معظم ما در طول تاریخ نگاهی است تاریخی و عمیق به نقشی که این جریان در صیانت از اسلام در طول قرن ها ایفا کرده است.

 

سردار سلامی افزود: عالمان ما در همه ادوار تاریخ حیات اسلام، حافظان دین و مروجان شریعت و مبلغان  رسالت الهی بودند و اسلام را از خطر تحریف نجات دادند و جریان ناب اسلام را در پیکر امت جاری ساختند.

 

وی ادامه  داد: عالمان دین نشانه های وارستگی و علائم تقوا و ستارگان هدایتگر نسل های مختلف در طول تاریخ بودند که روح و حقیقت اسلام را برای مردم بیان کردند. مفسر حقایق قرآن و راسخون علم بودند و اسرار حیات طیبه را بیان کردند و رموز عمل صالح بازگو کردند و اسلام را قرن ها جاری کردند و اجازه تعطیلی احکام اسلام را ندادند و این زیباترین نقش جاودانه روحانیت در طول تاریخ است.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: هر چه به میانه قرن 14 هجری و انتهای آن نزدیک تر می شویم برجسته تر، جاودانه تر و درخشنده تر است، به ویژه زمانی که مظاهر شیطانی اما جمال و جلال به ظاهر تمدن غرب به تدریج تلاش کرد اسلام را از صفحه اعتقادی و سیاسی جهان حذف کند.

 

سردار سلامی بیان داشت: غرب تلاش کرد احکام دین خدا را حذف کند و مسلمانان را به خواب و حتی به مرگ بکشاند و هویت اعتقادی و دینی و فرهنگی و ملی مسلمانان را غارت کند. کار به جایی رسید که به تعبیر رهبر انقلاب بر جنازه اسلام شلاق می زدند، اما روحانیت که همیشه در تاریخ ضد استعماری و ضد استکباری نقشی پیشتاز و پیشگام و پیش رونده و جلودار را ایفا کرده است و با انتشار روح آگاهی در جوامع، جهاد را عامل سعادت مسلمانان قرار داده اند، در انقلاب اسلامی خورشید اسلام درخشید.

 

وی تصریح کرد: ما آن زمان قلیل مستضعفان روی زمین بودیم و این داستان ما بود، اما حضرت امام آمد و مستضعفان جهان را از خواب بیدار کرد و حرکت انقلاب ظاهر شد و در اعجاب تاریخی، اعجاز تاریخی اتفاق افتاد، شکست دادن آمریکا در عصر دوران جنگ سرد که دوره انجماد عالم اسلام بود، ذوب کردن این یخ های انجماد و شکست قدرت به ظاهر شکست ناپذیر چیزی جز اعجازو نتیجه نصرت الهی برای مؤمنان نبود.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: دشمن گریخت و شکست تاریخی برای استکبار به نام اسلام ثبت شد و مسلمانان احساس کردند که آن مجد و عظمت فراموش شده بازگشته است و یکی فریاد زد که زمان حیات دادن به احکام الهی، جاری کردن حدود، اقامه نماز، ایتای زکات و امر به معروف و نهی از منکر است.

 

سردار سلامی یادآور شد: جز با حکومت نمی توان احکام الهی را جاری کرد. برای تحکم عدالت و آزادی انسان و حریت بشر و کرامت فرزند آدم باید حکومت تشکیل داد. حضرت امام آمد تا تمامیت اسلام در عالم جاری شود. این شاهکار روحانیت است که استکبار را از صفحه این سرزمین مقدس بیرون می راند و می ایستد.

 

وی عنوان کرد: اینجا مرکز آتش جهان می‌شود، اما حضرت امام آتش را بر این ملت «بردا و سلاما» می‌کند، از آن حادثه بزرگ تاریخ عبور می‌کند و از نیل های بزرگی ما را عبور می دهد، ماجرا خاتمه نمی یابد.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فضیلت و تأثیر عالمان شهید در رخسار شگفت انگیز نائبان امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در عصر انقلاب، گفت: کلمات قاعدتا قادر به توصیف رویدادها نیستند، اما بر هم زدن تمرکز شیاطین عالم از این سرزمین و خروج از یک جنگ جهانی که همه قدرت های باطل صف کشیدند، بدون هیچ آسیبی بر این ملت، شاهکار ولایت است.

 

سردار سلامی افزود: همه قدرت ها که می جنگند بعد از جنگ تحلیل می روند و خسته می‌شوند، امروز افسردگی خستگی، عجز و ناتوانی را در آمریکا می توان دید، این سوی صحنه را هم نگاه کنید. این ماجرا ادامه یافت و در دوران رهبری رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، ماجرا ها پیچیده تر شد.

 

وی ادامه داد: یکی باید وسط میدان می ایستاد و همه مؤمنان را برای جهاد مهیا می کرد و جبهه وسیعی می ساخت تا دشمن را تجزیه کند، رهبری باید کشور را به جلو می برد و پیشرفت می کردو قدرت می ساخت. با یک دست شمشیر و  با دست دیگر، کتاب خدا. باید از اینکه دشمن دوباره برگردد، جلوگیری می کرد و جبین او را به سمت غرب تغییر می داد و او را از صحنه جغرافیای جهان اسلام دور می ساخت.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما مجبوریم شبانه روز دشمن را رصد کنیم و از رژفای تفکر او آشنا شویم و سیاست های او را بشناسیم. دشمن در اتاق های فکر شبانه روز برای شکستن اسلام و بازگشتن به تاریخ جهان اسلام توطئه مستمر می چیند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن مدام می اندیشد و بسیار جدی است و صاحب تجربه است و شکست های بزرگی را در کارنامه دارد و هنوز با همه مشکلات اقتصادی، قدرتمند است اما روند او به سمت افول است اما به این معنا نیست که روند حال او ضعیف است. با تمام قوا و فشار حداکثری هنوز بزرگترین قدرت نظامی جهان است.

 

سردار سلامی اظهار داشت: آمریکا به اندازه قدرت جهان قدرت نظامی دارد و مجموع بودجه جهان 700 میلیارد دلار است و بودجه نظامی آمریکا 700 میلیارد دلار است.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان پیشوای ما در میانه میدان ایستاده است، یک روحانی با دست های جانباز و با اعتماد به نفس و آرامش و شجاعتی مثال زدنی در میانه میدان جهانی جهاد، سال های سال و به صورت شبانه روز ایستاده و دشمن را بی عمل گذاشته است. دشمن مسلح است اما نمی تواند عمل کند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: امروز جهان اسلام به برکت درخشش روح روحانیت از شهدای روحانی تا عالمان بزرگ و قلب این میدان عظیم و ولی فقیه این چنین دست دشمن را بسته است و کشور را پیش می برد.

 

سردار سلامی گفت: ما مشکل داریم اما به اعماق جبهه دشمن نگاه کنیم. از عاجز شدن جهان مدرن در مقابل بیماری کرونا سخن می گویم. به برکت اسلام ما به هم پیوستیم. دشمن می خواهد با اصوات و کلمات ما را شکست دهد. اما ما وقتی این همه عالم وارسته داریم که جهان را بر بستر آگاهی حمل می‌کند، به مردم آگاهی می بخشد، روح جهاد را در مردم زنده می‌کند، چنین ملتی هرگز شکست نمی خورد و از شایعات و اکاذیب نمی ترسد.

 

وی یادآور شد: پاسداری را بی دفاع ترور می‌کنند و فکر می‌کنند که جهانی را فتح کردند، ما انتقام می گیریم اما همه می دانند ما در حال پیشرفت هستیم و موقعیت ما را می دانند.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: هنر و شاهکار این بود که هم قدرت ساختیم و هم کشور را ساختیم. شهرهای ما آرام و آباد هستند، مردم ما آرام و شکیبا هستند. این مردم معجزه کردند، ایستادند، صادق الوعد بودند، همه از حوادث خونین و صدر اسلام عبرت گرفتند، امام مسلمین را در محراب تنها نگذاشتند. اگر قلیلی از این مردم آن زمان بودند امام علی علیه‌السلام در محراب شهید نمی شد، امام حسن علیه‌السلام به شهادت نمی رسید و اجازه نمی دادند اهل حرم اسارت بکشند. امروز این زمان را حس می‌کنند که باید وسط میدان باشند.

 

سردار سلامی در پایان تصریح کرد: ما در مسیر پیشرفت و ساخت قدرت هستیم، سختی ها را پشت سر می گذرانیم. سختی ها برای ما و برای دشمن هم وجود دارد، اما امید به خدا در آنان نیست، ما تکیه گاهی عظیم و شکست ناپذیر در اختیار داریم، چنانچه امت و امام درپرتو اسلام منسجم و متحد با یکدیگر در میانه کارزار هستند.

 

تهیه و تنظیم:‌ زهرا قربانی

کد خبر 1178973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha