ضعف آشنایی با فرهنگ غنی ایرانی در جامعه احساس می شود

دبیریان گفت: یکی از نکاتی که جامعه امروز ما به آن نیاز دارد و جای خالی آن در بین مردم احساس می‌شود، ضعف آشنایی با این فرهنگ غنی ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مجید دبیریان» در حاشیه رویداد فرهنگی هنری «حکیم توس» اظهار کرد: برپایی تئاتر ماردوش در این رویداد بر مبنای یکی از جذاب ترین داستان های شاهنامه اقدام بسیار تأثیرگذار و ارزشمندی در حوزه آشنایی با فرهنگ ایران بود.

 

عضو شورای شهر مشهد ضمن تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری این رویداد بیان کرد: یکی از نکاتی که جامعه امروز ما به آن نیاز دارد وجای خالی آن در بین مردم احساس می‌شود، ضعف آشنایی با این فرهنگ غنی ایرانی است.

 

وی با بیان اینکه ما نیازمندیم این فرهنگ غنی را با بروز رسانی به مردم معرفی کنیم؛ فرهنگی که با واژه هایی همچون مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از آزادی اجین شده، افزود:جوانان ما با این قبیل فرهنگ اصیل نا آشنا هستند و برگزاری این دست برنامه ها، قطعا کمک شایانی در توسعه و تقویت این فرهنگ خواهد کرد.

 

دبیریان عنوان کرد: این تصویر سازی که در تئاتر ماردوش دیدیم، بهترین شکل نشان دادن، فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ماست، روایت گری بسیار خوبی را از داستان شاهنامه دیدیم که در انتها با جنگ تحمیلی ما و دفاع از میهن ارتباط برقرار کرده بود.

 

عضو شورای شهر مشهد اظهارداشت: کاری خوبی که در این تئاتر شاهد آن بودیم بحث پیوند داستان ضحاک ماردوش به دفاع مقدس بود که حماسه سازی ایرانیان از گذشته تاکنون را برای مخاطبان به تصویر کشید لذا امیدواریم این دست از برنامه ها تکرار شود، ما نیز در شورای ششم به سهم خودمان از توسعه فرهنگ حمایت خواهیم کرد.

کد خبر 1178979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha