آینده را بسیار درخشنده و امیدوار می‌بینم/ راهبرد دشمن مأیوس کردن مردم است

آیت الله رئیسی گفت:‌آینده را به برکت خون مطهر شهدای به خون خفته کشور بسیار درخشنده و امیدوار می‌بینم و تلاش ما این است که شبانه روز به مدد الهی و به برکت خون شهدا به گونه ای عمل کنیم که مردم احساس عدالت، امنیت و پیشرفت کنند و این امر دست یافتنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» امروز (چهارشنبه، 4 خرداد) در کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی کشور که در مصلای قدس قم برگزار شد، به صورت ویدئوکنفرانس حضور یافت و اظهار داشت: انسانیت انسان در پرتو تعلیم قرآن شکل می‌گیرد و در ارتباط با وحی و ارتباط با خدا شکل می‌گیرد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه معلم بشریت، پیامبر گرامی اسلام و امامان و پیشوایان دین هستند که به انسان چگونه زندگی کردن را می‌آموزند، عنوان کرد: انبیای الهی و عالمان دینی که وارثان انبیا هستند، معلم بشریت هستند که تعلیم، معرفت افزایی، زنده کردن فطرت ها، تربیت نفوس مستعده و اجرای دین و عمل به دین و تحقق ارزشهای الهی را به عهده دارند.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه عالمان دین وظیفه تعلیم و تعدیل را به عهده دارند، گفت: علمان و بزرگان دین هم در اجرای عدالت، مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض در این میدان حضور پیدا کنند و هم در میدان آموختن و تربیت نفوس مستعده حضور دارند. علمای دین در طول تاریخ در همین سلوک مشق کردند و راه رفتند و الگو و اسوه برای ما شدند.

 

وی بیان داشت: در طول تاریخ، زندگی علما را ببینید، شهید اول، شهید ثانی و غیره بر همین منوال حرکت کردند بر مبارزه با فساد و ظلم و مورد خشم و غضب دشمنان قرار گرفتند، عالمان دین پیشگام و پیش قراول دراین میدان بودند و در طول تاریخ آموزگاران بزرگ برای بشریت بودند.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز امام به عنوان بهترین الگو در عرصه شاگردپروری، تبیین معارف دین و درعرصه مبارزه با ظلم، الحاد، فساد و تبعیض الگو بودند، امروز رهبر معظم انقلاب برای ما الگو است و بزرگان و علما در حوزه‌های علمیه همین مشی را دارند.

 

آیت الله رئیسی تأکید کرد: در این عرصه آنچه که مهم است آن است که بدانیم کارهای بزرگ نیاز به خشیت از خداوند متعال دارد، خشیت از خدا از هیچ قدرتی هراس ندارند  و هیچ ترسی در دل‌های آنها ایجاد نمی شود. ایستادگی، مقاومت  و مقاومت آفرینی و بصیرت آفرینی رمز موفقیت بزرگان دین ما بوده است.

 

وی اضافه کرد: علما و بزرگان دین، تکلیف و وظیفه خود را می‌دانستند، شهدا و روحانیون همواره خود را در کنار مردم دیدند، با مردم بودن و از مردم بودن و در مردم بودن خصلت روحانیون بوده است.

 

رئیس جمهور عنوان کرد: حوزه‌های علمیه بیشترین خدمت را در دوران کرونا داشتند، کسانی که دیروز در جبهه بودند، امروز در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند، امروز در عرصه خدمت رسانی به مردم و مبارزه با کرونا پیشگام بودند.

 

آیت الله رئیسی تصریح کرد: علما و روحانیون علیرغم همه شایعات و تهمت‌ها و ناسزاها در دل مردم جای دارند، عالمان دینی ما در جایگاه قیادت هستند نه سیاقت، به مردم نمی گویند بروید، می‌گویند بیایید، آن کسانی که در قله قرار دارند، خود عالم خود عامل واصل هستند و عمل می‌کنند.

 

وی یادآور شد: احزاب و گروه‌ها و دسته جات سیاسی بسیار تلاش می‌کنند اما جریانی که در دل مردم جای دارد و در این قضیه پیش قراول است، روحانیون هستند.

 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بالاترین رقم شهید در بین تمام اقشار شهید مربوط به صنف روحانیت است و پیش قراول و پیشتاز هستند.

 

آیت الله رئیسی افزود: نسبت به مسائل معیشتی امروز کمترین میزان دریافتی مربوط به روحانیت است و بیشترین حضور و جانفشانی و با مردم بودن و در کنار مردم بودن در میان روحانیت است.

 

وی عنوان کرد: شهید اصلانی که در حرم مطهر رضوی به شهادت رسید، برادر دو شهید و یک جانباز بود و در دفاع از دین و ارزش‌ها و در کنار مردم بودن از جمله ویژگی‌های این شهید بود.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه شهدا حجت الهی هستند، تصریح کرد: چهره هایی که امروز در جای جای کشور نقش آفرینی می‌کنند، هم علم و صادق الوعد بودن، عمل به علم و دانش و در میدان بودن و اهل جهاد و اجتهاد بودن است.

 

آیت الله رئیسی خطاب به خانواده معظم شهدای روحانی، گفت: خون مطهر شهدا از عالم، جهل زدایی کرد و اینها امتداد جریان عاشورا و امتداد خون مطهر حضرت اباعبدالله امام حسین علیه‌السلام هستند.

 

وی تصریح کرد: بدانید این جهل زدایی به ویژه جاهلیت مدرن که امروز چهره آن در عالم برملا شده، به برکت خون شهدا بوده است. بیداری اسلامی به برکت خون شهدا است، هفت سال مقاومت به برکت خون مطهر شهدا است که جهل زدایی و گره گشایی از مشکلات عالم اسلام می‌کند.

 

رئیس جمهور تأکید کرد: پیام شهدای عالیقدر در فضا طنین افکن است فقط لازم است که گوش‌ها بشنود. پیام شهدا پیام استقلال، آزادی، عمل به دین، پیام ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان، پیام ساختن کشور، پیام رفع مشکلات و پریشانی مردم، توجه به فرمایشات و رهنمودهای ولی فقیه، پیام وحدت و انسجام ملی، پاسداشت از ارزش‌های الهی پیام‌های مهمی است و پیام بسیار حکیمانه رهبر معظم که پیام جهاد تبیین است.

 

آیت الله رئیسی اظهار کرد: امروز جهاد تبیین برای همه ما یک وظیفه مهم و اساسی است که باید مورد توجه باشد. ما در حمایت از مردم، اسلام و انقلاب و رهبری هیچ تردیدی نداریم. امروز در کسوت خدمتگزاری به مردم می‌دانیم که با مردم صادق بودن و در کنار مردم بودن، حمایت مردم را به همراه دارد. علیرغم همه سخن پراکنی‌های دشمن، در قضیه جنگ سایبری همه پمب بنزین‌های کشور را از کار انداختند، اما مردم با هشیاری و بصیرت دشمن را ناکام گذاشتند. در جریان یارانه‌ها چقدر دمیدند اما مردم دشمن را ناکام گذاشتند.

 

رئیس جمهور به بصیرت مردم و همکاری با دولتمردان و ایستادگی نسبت به نظام وا رزش‌های الهی، اشاره کرد و گفت: رهبر توصیه کردند که مردم از طرح‌های اقتصادی حمایت کنند، مردم لبیک گفتند و دشمنان و بدخواهان را ناکام گذاشتند.

 

آیت الله رئیسی عنوان کرد: امروز دولت و بنده به عنوان طلبه خدمتگزار وظیفه می‌دانم همانگونه که در قضیه کرونا که به لطف الهی مقابله کردیم، امروز احساس می‌کنیم با مدد الهی و رهبری حکیمانه رهبر انقلاب و پشتیبانی مردم، دولت در رفع مشکلات به ویژه مشکلات معیشتی و علیرغم مسائل مختلف اوکراین و غیره که اطراف ما وجود دارد اینها را مانع نمی بینیم، همچنان که تهدیداتی که وجود دارد مانع نمی بینیم.

 

وی تصریح کرد: ما پیشرفت کشور را متوقف نمی کنیم، راهبرد ما راهبردی است که رهبری فرمودند، ما مسئله رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم، اما مهم تر از رفع تحریم ها، قرارگاهی برای خنثی کردن تحریم‌ها قرار دایم که دوستان مشغولند و ان‌شاءالله شرایط را به نحوی می‌بینیم که مشکلات برطرف شود و معیشت و سفره و کسب و کار مردم بهبود پیدا کند.

 

رئیس جمهور یادآور شد: راهبرد دشمن مأیوس کردن مردم و راهبرد جمهوری اسلامی، امیدوار کردن مردم است، هر که با قلم و یا اقدامی کاری کند که مردم مأیوس و ناامید شوند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است و هر که هر اقدامی در جهت امیدوار کردن مردم داشته باشد، در جهت راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیره رهبری و مراجع و علما حرکت کرده است.

 

وی بیان داشت: بنده به عنوان طلبه هر چه بر عمر کاری در دولت می‌گذرد، آینده را به برکت خون مطهر شهدای به خون خفته کشور بسیار درخشنده و امیدوار می‌بینم و تلاش ما این است که شبانه روز به مدد الهی و به برکت خون شهدا به گونه ای عمل کنیم که مردم احساس عدالت، امنیت و پیشرفت کنند و این امر را دست یافتنی و شدنی می‌بینیم.

 

تهیه و تنظیم:‌زهرا قربانی

کد خبر 1178999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha