حضور ۷۱ محکوم مالی جرائم غیر عمد در زندان های استان یزد

مقبلی از حضور ۷۱ محکوم مالی جرائم غیر عمد در زندان های استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مدیرکل زندانهای استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه این استان گفت: در کلیه مکاتب حقوق جزا نقطه مشترک وجود دارد که مجازات صالب آزادی است اما در اسلام نقطه تمایزی وجود دارد که جامع آنها است که شامل اصلاح و تربیت و بازگشت عزتمندانه فرد به آغوش خانواده و جامعه است.

 

وی افزود: اصلاح و تربیت بسیار محقق شده اما اگر میخواهیم شاهد برکات آن در جامعه باشیم باید خانواده، زندان و جامعه با هم همکاری کنند.

 

مدیرکل زندانهای استان یزد ادامه داد: ما در بحث زندان ها شاهد تحولات عظیمی بودیم که استان یزد پیشگام در این زمینه بوده است که اوج کرامت انسانی و رعایت حقوق شهروندی را در کانون های اصلاح و تربیت و زندان بوده ایم.

 

مقبلی گفت: از بام تا شام از جمله برنامه های است که در زندان ها دنبال می شود و بر اساس همکاری ها و تفاهم نامه ها با ادارات این برنامه ها اجرا می شود.

 

وی افزود: ۲۵۵ نفر از زندانیان در مقطع متوسطه در زندان ها در حال تحصیل هستند.

 

مدیرکل زندانهای استان یزد ادامه داد:تشکیل کارگروه تخصصی با ادارات مختلف همکار و مرتبط از جمله برنامه های ما است که در راستای زندان اجتماع محور طرح شده است و امیدواریم به زودی اجرا شود.

 

وی افزود: ضلع سوم زندانی بحث خانواده است که باید با مشارکت جامعه در راستای حمایت از خانواده ها گام برداریم.

 

مقبلی بیان کرد: در محیط زندان نیز ما ۵ انجمن حمایت از زندانیان در استان داریم و در سال جدید بیش از ۸۰۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده ایم.

 

مدیرکل زندانهای استان یزد گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از هفت میلیارد تومان کمک به خانواده های زندانی داشتیم .

 

وی گفت: ۲۳۷۸ سبد کالا در ۱۱مرحله حمایتی به خانواده ها کمک شده و بیش از سه هزار پرس غذای گرم توزیع شده است.

 

مدیرکل زندانهای استان یزد افزود: ۷۰۰ مورد مسئولان ارشد قضایی بازدید از خانواده ها داشتند و فعالیت های مددکاری و مشاوره انجام شده است.

 

وی گفت: کمک به آزادی ۵۰ زندانی نیز در این بخش داشتیم.

 

مقبلی ادامه داد: انجمن ها به سمت اشتغال هدفمند مولد و پایدار در حال حرکت هستند و برنامه های نیز در این راستا داشته ایم.

 

وی افزود: اصلاح بهبود و فرآیندهای خدمت رسانی، ارتقای کیفیت غذا، تدوین نظام جامع بهسازی اماکن زندانها، توجه به خانواده زندانیان، توسعه هدفمند سامانه های هوشمند، تفکیک زندانیان، انتقال زندانیان غیر بومی نیز ازجمله برنامه های ما در بحث زندان ها است.

 

مدیرکل زندانهای استان یزد گفت: در حال حاضر ۱۷۴ نفر از مددجویان در در کارگاه های زندان فعال هستند و ۴۰۵ نفر اعزام به مراکز کارگاهی شهرستان و ۱۸۳۹ نفر نیز اشتغال نشسته هستند.

 

مقبلی بیان کرد: در حرفه آموزی ۲۲دوره تاکنون در سال جاری در حال برگزاری است.

 

وی گفت: در سال گذشته ۱۹۰ نفر که ۱۶ نفر خانم بودند  با۱۶ میلیارد تومان آزاد شدند که ۵۹ میلیارد تومان با گذشت و احصا محاکم قضایی صورت گرفت.

 

مدیرکل زندانهای استان یزد بیان کرد: امسال ۲۴ نفر آزاد شدند که ۱۶ نفر محکوم مالی بودند و با پرداخت یک و نیم میلیارد تومان آزاد شدند.

 

وی ادامه داد: ۷۱ نفر محکوم جرایم غیر عمد داریم که ۴نفر از آنها خانم هستند و نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان برای آزادی آنها نیاز است.

کد خبر 1179000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha