رسانه ها وظیفه مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی دنبال کنند

عابدی با اشاره به نقش رسانه ها در اجتماع گفت: رسانه ها وظیفه مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی دنبال کنند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره عدلیه و رسانه با اشاره به رویکرد دستگاه قضا نسبت به رسانه گفت: خوشبختانه امروز دستگاه قضا با تغییر رویکرد خود در مواجهه با رسانه ها، فعالیت های ابتکاری مانند جشنواره طنز دادخند را اجرا می کند که نشان از توجه به رسانه و نقدپذیری است.

 

وی افزود: از رسانه ها نمی توان توقع داشت که روابط عمومی دستگاه ها باشند بلکه باید این تعامل دو طرفه شکل بگیرد و اگر توقع آگاهی بخشی از رسانه ها داریم مستلزم این است که رسانه ها به منابع و اطلاعات لازم از وضعیت جامعه دسترسی داشته باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: در بیشتر موارد و پرونده ها ملاحظه ای نیست و دادستان نیز اعلام آمادگی کردند که رسانه ها می توانند با هماهنگی دستگاه قضا به برخی از زندانیانی که مورد خاص اجتماعی هستند، دسترسی داشته باشند.

 

عابدی گفت: رسانه ها می توانند با دغدغه های موجود با نیت آگاه سازی و پرداختن به حقوق شهروندی با همکاری دادستان استان به آمار و اطلاعات هم دسترسی پیدا کنند.

 

وی افزود: استان یزد در بحث برخورد قضایی با رسانه و مطبوعات عملکرد بسیار خوب و نزدیک به صفر دارد و بعضا اجازه داده نشده که شکایت‌ها حتی به مرحله کیفرخواست برسد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: رسانه ها ذاتا مسئولیت اجتماعی بر عهده دارند و ضمن این که باید به حق و حقوق مردم بپردازند و زبان مردم باشند، در مقابل اتفاقات و رخدادها بایستی به مسئولیت اجتماعی خود نیز بپردازند.

 

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تقویت رسانه های محلی و بومی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

عابدی ادامه داد: جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد یکی از بسترهای خوب برای این بخش است و رسانه هایی که برای تولید محتوا و دغدغه نسبت به مسائل اجتماعی گام بر می دارند مورد حمایت قرار می گیرند.

کد خبر 1179185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha