مراکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای با مراکز رشد سایر دانشگاه ها متفاوت باشد

جامعی گفت: هدف از تاسیس دانشگاه فنی حرفه ای، تربیت تکنسین و مهندسین کاربردی مورد نیاز صنعت است و مراکز رشد با توجه به ماموریت و رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای باید با مراکز رشد سایر دانشگاه ها متفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد جامعی»، در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان دانشگاه فنی حرفه ای  فارس ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: نامگذاری امسال با عنوان «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرصت مغتنمی برای دانشگاه ‌ها به ویژه دانشگاه فنی و حرفه ای است.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای فارس افزود: هدف از تاسیس دانشگاه فنی حرفه ای، تربیت تکنسین و مهندسین کاربردی مورد نیاز صنعت است و هدف ما ارتباط بیشتر و موثر تر برای حل مسائل و مشکلات جامعه   به ویژه صنایع و صنوف است که بتوانیم در این حوزه بسیار مهم و تاثیر گذار اثر بخشی لازم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باید مراکز رشدی در دانشگاه  ایجاد کنیم که برآیند همه فعالیت های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشگاه در این مراکز تجلی و نمود یابد و مراکز رشد با توجه به ماموریت و رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای باید با مراکز رشد سایر دانشگاه ها متفاوت باشد.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای فارس از اجرای مسابقه ای با عنوان فن شو با همکاری صدا و سیمای مرکز استان فارس خبر داد و گفت: این اقدام علاوه بر ترغیب و تشویق آحاد جامعه به مهارت آموزی، با هدف انتخاب بخشی از هسته ها و شرکت های فعال در مرکز رشد مهارتی این دانشگاه انجام می شود.

وی با اشاره به حضوری شدن آموزش ها در دانشگاه فنی و حرفه ‌ای از چهاردهم فروردین ماه سال جاری گفت: سیاست کاری امسال این دانشگاه حول پنج محور است که با توجه به عقد تفاهم نامه با وزارت علوم تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری استان و دانشگاه صنعتی شیراز برای ایجاد اولین کارخانه فناوری و ساخت کشور(Tech Shop) در دانشکده فنی «شهید باهنر»، راه اندازی این کارخانه که مجهز به تجهیزات به روز و HighTech است از اولویت‌های اصلی این دانشگاه در سال جاری به شمار می رود.

جامعی ادامه داد: تاسیس شرکتی در دانشگاه به منظور تامین منابع انسانی و قطعات مورد نیاز صنعت، ارائه بخشی از آموزش‌های مهارتی دانشجویان در بنگاه های اقتصادی در قالب آموزش های دوگانه، ارائه آموزش های کوتاه مدت کاربردی مورد نیاز صنایع و صنوف و جذب بیشتر کمک های خیرین برای تجهیز و به روز کردن کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه از این موارد است.

«سید نظام حبیب پور» نیز با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات ما در حوزه اقتصادی است، گفت: با توجه به دانش بنیان بودن شرکت ها باید مشکلات  اشتغال را دنبال کرده و حل کنیم.

معاون پژوهش فناوری دانشگاه  فنی حرفه ای استان فارس افزود:  دانشگاه فنی حرفه ای به عنوان  دانشگاهی با رویکرد آموزش های مهارتی در این قضیه مهم نقش به سزایی دارد.

وی تاکید کرد: برای اشتغال دانش آموختگان بر اساس نیازهایی که صنعت به دانشگاه اعلام می کند، دانش آموختگانی که توانمند هستند و مورد  نیاز صنایع هستند معرفی می شوند تا مشغول به کار شوند.

کد خبر 1179045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha