استفاده از منابع مالی خیرین در دانشگاه ها مورد توجه وزارت علوم است

زمانیان گفت: در وزارت علوم به دنبال استفاده از منابع مالی خیرین در دانشگاه ها هستیم و امروز در ادبیات اقتصاد آموزش عالی، نقش مردم در حوزه علم و فناوری کشور بیش از دولت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسن زمانیان»، امروز (چهارشنبه 4 خرداد) در پنجمین گردهمایی خیرین آموزش عالی کشور که در هتل «شیراز» برگزار شد، گفت: امروز در ادبیات اقتصاد آموزش عالی، نقش مردم در حوزه علم و فناوری کشور بیش از دولت است.

قائم مقام وزیر علوم افزود: در موضوع دانشگاه های نسل چهارم، دانشگاه ها به حل مسائل کشور می آیند و در اقتصاد آموزش عالی کشور از ظرفیت های مالی غیر دولتی استفاده می شود.

وی اضافه کرد: امروز در کشور میزبان جایزه بزرگ هنر اسلامی هستیم و این جایزه به عهده حوزه وقف علم و فناوری است که هر 2 سال یک بار میزبان دانشمندان اسلامی است.

زمانیان تصریح کرد: حل مسئله، اولویت دانشگاه های نسل چهارم است که این دانشگاه ها با ظرفیت خیران می توانند اقدامات و نتایج خوبی را در اقتصاد کشور رقم بزنند.

وی ادامه داد: در وزارت علوم به دنبال استفاده از منابع مالی خیرین در دانشگاه ها هستیم تا با توجه به پارک های علم و فناوری، موتور اشتغال کشور به خوبی به جلو رانده شود.

زمانیان با اشاره به برنامه ریزی وزارت علوم برای تعالی داشنگاه های کشور گفت: مشارکت دانشگاه، وزارت علوم و خیرین طرح 403030 را به خوبی پیش خواهد برد و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب به تعالی جامعه دانشگاهی و کشور منتهی شود.

کد خبر 1179051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha