ورزش در نهادهای بین الملل دنباله سیاست است

آجرلو با بیان اینکه ورزش در نهادهای بین الملل دنباله سیاست است و تفکیکی در این زمینه علی رغم شعارها، وجود ندارد، اظهار کرد: به رسمیت نشناختن ورزشکاران رژیم صهیونیستی از جانب جمهوری اسلامی ایران و خیلی از ورزشکاران مسلمان ثابت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سعید آجرلو، کارشناس مسائل سیاسی و رسانه در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص سیاسی کاری در میدان ورزش با اشاره به جوسازی های سیاسی درباره بازی ایران با کانادا گفت: این اقدامات نشان می دهد که شعار جدا بودن سیاست از ورزش یک توهم و دروغ بزرگ است. پیش از این نیز شاهد بودیم در پی جنگ روسیه علیه اوکراین، تیم ملی روسیه از مسابقات جام جهانی کنار گذاشته شد.

 

وی با بیان اینکه ورزش در نهادهای بین الملل دنباله سیاست است، گفت: تفکیکی در این زمینه علی رغم شعارها، وجود ندارد. به رسمیت نشناختن ورزشکاران رژیم صهیونیستی از جانب جمهوری اسلامی ایران و خیلی از ورزشکاران مسلمان ثابت شده است و نشان داده شد این یک رفتار انسانی، منصفانه و عادلانه بوده است؛ در حالی که این امر از جانب نهادهای بین المللی تقبیح می شدند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی و رسانه با رد این ادعا که لغو بازی ایران با اکوادور در کانادا و تلاش برای لغو بازی با خود کانادا به دلیل حمایت ایران از بازی نکردن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی است، گفت: روابط ایران و کانادا از نظر سیاسی و دیپلماتیک، عادی نیست و از دو دهه پیش تاکنون این روابط تاریک است. رفتارهای سیاسی از سوی کشورهای اروپایی و نهادهای بین المللی نشان می دهد ورزش کاملا یک موضوع سیاسی است. اصل حرف این است که ورزش غیر سیاسی وجود خارجی ندارد و ورزش یک نمادی از تفکر، اندیشه و معنایی است که ورزشکاران با خود حمل می کنند.

 

آجرلو درباره احتمال لغو بازی ایران با کانادا به دلیل فشارهای سیاسی دولت و پارلمان این کشور اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: تا جایی که اطلاع دارم، قرار است آخر هفته برای ویزا اقدام کنند و این موضوع به رفتار دولت کانادا بستگی دارد. اگر فدراسیون کانادا در مقابل فشارهای سیاسی ایستادگی کند، بازی نیز برگزار می شود و اگر موفق نشود، بازی لغو خواهد شد.

کد خبر 1179071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha