لزوم فعالیت ستاد راهبردی مکتب حاج قاسم در خارج از کشور/ اداره مزار شهید سلیمانی نیازمند نهادسازی است

قاضی زاده هاشمی بر لزوم فعالیت ستاد راهبردی مکتب حاج قاسم در خارج از کشور تاکید کرد و گفت: اداره مزار شهید سلیمانی نیازمند نهادسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، چهارشنبه(۴ خرداد) در نشست شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت؛ با اشاره به اینکه خداوند برخی اولیا را باب قرار می دهد و به ایشان وجاهتی می بخشد؛ گفت: تمایل به دیده نشدن و خلوص کامل در برخی شهدا، اثر و مغناطیسی دارد که افراد را به سمت خود جذب می کند.

 

 


 

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: کشش عظیمی که برای حاج قاسم در سراسر جهان اتفاق افتاد به نظر من برای این بود که قلب امام زمان برای این شهید سوگوار شد و جهان را تکان داد.

 

 

 

وی در همین زمینه به ۷۰ شب سوگواری هندی ها برای حاج قاسم اشاره و تصریح کرد: نسبت هند با حاج قاسم عجیب است.

 

 

 

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: باید چیزی به قلب ها منتقل شده باشد که با وجود محدودیت های ارتباطی ایران با برخی کشورها اما افراد از ۷۰ کشور حرکت می کنند تا در ساعت و روز مشخص به کرمان برسند.

 

 

 

وی تاکید کرد: کسانی که متصل به اهل بیت باشند نورانیتی برای هدایت پیدا می کنند و اگر ما از آن استفاده نکنیم، عقوبت دارد زیرا خداوند در برابر هر نعمتی، تکلیفی گذاشته است لذا اگر از نعمت حاج قاسم و این نورانیت عظیم درست استفاده نکنیم قطعاً عقاب می شویم.

 

 

 

معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در خصوص اداره مزار شهید سلیمانی و مجموعه گلزار شهدا کرمان تاکید کرد: در این باره باید نهادسازی اتفاق بیفتد.

 

 

 

وی با بیان اينکه پایان نامه های دانشگاهی در خصوص مکتب حاج قاسم اگر از دانشگاه های خارج کشور باشد؛ به توسعه فرهنگ حاج قاسم بیشتر کمک می کند؛ بر توسعه فعالیت های ستاد(استانی) راهبردی مکتب حاج قاسم در خارج از کشور و راه اندازی شعبه خارجی آن نیز تاکید کرد‌ و گفت: باید حلقه فکری و نرم افزاری از حاج قاسم  در دنیا درست می کند.

 

 

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای کرمان و زیرساخت های آن برنامه دارد؛ اعلام کرد: فرزندان شهدای حشدالشعبی به منظور زیارت مزار حاج قاسم به کرمان می آیند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه چون حاج قاسم جهانی بود، مورد دشمنی قرار می گرفت؛ اظهار کرد: جامعه به ایثار زنده است و الا دشمنان به سرعت او را می بلعند.

 

 

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور استان کرمان را از استان های خوب‌ در پیگیری امور ایثارگران دانست و افزود: مقام خدمت به ایثارگران به فرموده مقام معظم رهبری مقام سپاس است.

 

 

 

وی افزود: از زمان روی کار آمدن دولت مردمی آیت الله رئیسی حمایت و دفاع و توجه به ایثارگران در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب بی نظیر است.

 

قاضی زاده هاشمی در پایان تاکید کرد: طبق قانون، ۱۰ درصد اشتغال استان ها باید سهم ایثارگران باشد.

کد خبر 1179114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha