قشر روحانیت منشأ خیر و برکت است

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به نقش روحانیت در ترویج دین، ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و عمرانی به مردم مناطق مختلف شهری و روستایی به ویژه مناطق کم برخوردار، گفت: در انقلاب اسلامی هر کجا روحانیت حضور داشتند منشأ خیر و برکت بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۴خرداد)در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت علمای دین «محمدکوهستانی»،«حسین محمدی لائینی»،«صابرجباری»،«محمدعلی علوی گرگانی»و«محمد سورتیچی» که در مسجدابوالفضل(ع) روستای لائی نکا برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام جعفرصادق(ع) در بحث ولایت اظهار کرد: اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، حج، روزه و ولایت استوار است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ولایت افضل برهمه این پنج اصل است، گفت: والی  و آن کسی که صاحب ولایت است ما را راهنمایی به عبادت و دین داری می کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اگر مکتب امام جعفرصادق(ع) نبود واقعیت های اخلاقی، علمی، فقهی و عرفانی دین مبین اسلام تشریح نمی شد، افزود: ما مدیون تربیت شاگرد توسط امام جعفرصادق(ع) هستیم و ترویج و توسعه دین را مدیون شاگردان آن حضرت هستیم.

 

وی با بیان اینمه بعد از پیامبر(ص) این دوزده امام سرپرست و خلیفه هستند و غیر از این ها افراد دیگری را نمی شناسیم، گفت: امامان معصوم(ع) به حق ولایت دارند و با عمل به سیره آنها می توانیم در مسیر عبادت و معنویت قرار بگیریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه در زمان غیبت همانند عصر حاضر که صاحب ولایت امام زمان(عج) است جریان ولایت براساس روایت و ادله متغن به نیابت از امام عصر(عج) به فقها داده شده است، افزود: در عصر معاصر از زمان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) ولی بودند و مردم به جهت ولایت داشتن ایشان انقلاب کردند و شاه پهلوی را به بیرون راندند.

 

وی با بیان اینکه بعد از ارتحال امام خمینی(ره) بیش از سی و چند سال امام خامنه ای(مدظله العالی) نائب امام زمان(عج) هستند، گفت:امام زمان(عج) معصوم است و دستورات آن حضرت حجت است اما در میان غیر معصوم از ولی فقیه اطاعت پذیری داریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه آیات عظام باید دستورات دین را برای مردم تبیین و ترویج کنند، افزود: برخی از روحانیون نیز روستا به روستا برای مردم مسائل شرعی را بیان می داشتند که حجت الاسلام «محمد سورتیچی» رحمت الله علیه از جمله این روحانیون است.

 

وی با بیان اینکه آیات عظام، فقها، طلاب و روحانیون مروجان ولایت و دین هستند، گفت:قشر روحانیت منشأ خیر و برکت است. این روحانیون دست خیر دارند و خدمات اجتماعی و عمرانی بیشماری را به مردم مناطق مختلف روستایی و شهری ارائه می کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه روحانیون مروج ولایت و مدافع ولایت هستند، اظهار کرد: تشویق دانش آموزان برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه مورد توجه همگان باشد.

 

وی به فتح خرمشهر اشاره و بیان کرد: مدافعان ولایت در هشت سال دفاع مقدس جانانه از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ۳هزار و ۸۸۸شهید روحانی در کشور داریم، گفت:  ۴۰۰شهید روحانی، ۵۰۰ایثارگر روحانی، ۲۰روحانی آزاده، ۵۷روحانی جانباز در استان داریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن گرامیداشت یاد و نام درگذشتگان حادثه برج متروپل آبادان، افزود: این حادثه نتیجه خیانت برخی مسئولین ناکارآمد است.

 

کد خبر 1179120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha