ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد در کشور

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان و مددجویان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مرتضی فیروزآبادی» عصر امروز (چهارشنبه ۴ خرداد)، با حضور در خوزستان، در نشست تخصصی با مدیران کمیته امداد این استان، هدف از این سفر را تبیین برنامه‌های امسال کمیته امداد در بخش اشتغال عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال، برای امسال متعهد به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی هستیم.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور افزود: ۲۵ میلیارد تومان برای تحقق این برنامه در سطح ملی از طرف مجلس شورای اسلامی و بند «ب» تبصره ۱۶ و سایر منابع در تبصره ۱۸ و صندوق امداد ولایت اختصاص خواهد یافت.

 

وی خاطر نشان کرد: فرصت‌های شغلی پیش بینی شده در خوزستان را به دلیل نیاز این استان در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش داده ایم.

 

فیروزآبادی با بیان اینکه یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است ادامه داد: تلاش می‌کنیم امسال نیز همانند سال گذشته که برنامه‌های اشتغالزایی در استان بیش از انتظار محقق و منجر به کسب رتبه برتر شد، با همت مسئولان استانی و همکاری استاندار ویژه خوزستان و همچنین مدیران بانک‌های استان تحقق پیدا کنند.

 

وی رویکرد کمیته امداد امام خمینی را تحقق کیفی برنامه‌های اشتغال در کنار تحقق کمی بیان کرد و ادامه داد: مهارت آموزی، توجه به فرزندان و توجه به زنجیره‌ها و اتصال مشاغل خُرد به مشاغل بزرگ را در اولویت کاری خود قرار دادیم تا از این طریق شاهد راه اندازی و توسعه مشاغل پردرآمد برای اقشار ضعیف جامعه باشیم.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور در خصوص تحقق برنامه‌های خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد یاد آور شد: سال گذشته حدود ۶۰ هزار مددجوی خودکفا داشتیم که سال جاری با اجرای برنامه‌های در دست اجرا، شاهد افزایش تعداد افراد خودکفا خواهیم بود.

 

کد خبر 1179124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha