۳ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول به بهره برداری رسید

همزمان با چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری، روز دزفول، سه مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، «علیرضا خسروپناه» عصر امروز (چهارشنبه ۴ خرداد) در آیین افتتاح این مراکز تحقیقاتی که در سالن اجتماعات غدیر دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد اظهار کرد: سه مرکز مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، مرکز رشد و فناوری سلامت و مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری همزمان با روز دزفول کار خود را آغاز میکنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به عزم جدی مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دزفول برای رفع مشکلات اقلیمی منطقه افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت که متشکل شورای راهبردی با حضور اندیشمندان بزرگ کشور خواهد بود به منظور پیدا کردن راهکار برای خروج از مشکلات اقلیمی احداث راه‌اندازی شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه این مرکز اولین مرکز تغییر اقلیم و سلامت در کشور تصریح کرد: این مرکز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی دزفول به بهره برداری رسیده است.

 

خسروپناه با بیان اینکه مرکز رشد و فناوری سلامت، پیوند دهنده سه بخش پژوهش، صنعت و سرمایه گذاری است اضافه کرد: یکی از اهداف بلند و اصلی دانشگاه علوم پزشکی دزفول دستیابی به تولیدات محصول محور است تا با این اقدام مشکلی از دوش مردم برداشته شود.

 

وی ادامه داد: این مرکز تحقیقاتی با بکارگیری یک شورای قوی و راهبردی از تجربیات تمام مراکز رشد کشور به منظور توسعه دانش بنیان و اشتغال بهره مند خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به خدمات مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری در دوره کرونا یاد آور شد: خدمات بزرگی از جمله راه اندازی تست پی سی آر توسط این مرکز صورت گرفته و قطعا با راه اندازی این مرکز شاهد کنترل بیماری های عفونی در منطقه خواهیم بود.

 

کد خبر 1179126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha