۳۲۹۵۸ کودک استان سمنان مشمول طرح غربالگری بینایی هستند

منطقی با اشاره به آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان۳ تا ۶ سال گفت: ۳۲ هزار کودک استان سمنان مشمول این طرح هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمود منطقی» در مراسم افتتاح نامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶سال با بیان اینکه طبق آمار ثبت احوال ۳۲ هزار و ۹۵۸ کودک استان سمنان مشمول طرح غربالگری بینایی هستند، گفت: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از معلولیت‌هایی نظیر نابینایی و کم بینایی و تنبلی چشم است.

 

سرپرست بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه برای سال جاری در هر شهرستان تعداد ۴۱ پایگاه دائمی و غیر دائمی و سیار غربالگری چشم در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: این پایگاه‌های غربالگری بینایی تحت نظارت اداره کل بهزیستی سمنان قرار دارند و پذیرای کودکان و جامعه هدف خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه ۹ اپتومتریست سطح ۲ و ۳ پزشک متخصص چشم برای اجرای برنامه با سازمان همکاری دارند، اضافه کرد: تلاش شد تا با خرید تجهیزات به روز و تحویل آن به مراکز منتخب و مجری طرح غربالگری بتوانیم در ارائه خدمات رضایتمندی جامعه را کسب کنیم.

 

منطقی از غربالگری ۲۰ هزار و ۷۵۵ کودک استان سمنان در سال گذشته خبردادوافزود: از این تعداد ۶۷ کودک آمبلیوپ تشخیص داده شد و ۴۳۴ نفر نیز سایر اختلالات بینایی داشتند و ۲۴ نفر نیز برای درمان به چشم پزشک مراجعه کردند.

 

سرپرست بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه به ۵۰ کودک نیازمند کمک هزینه عینک پرداخت شد، اضافه کرد: از بین کودکان غربالگری شده نیز یک نفر نیازمند عمل جراحی بود که هزینه آن نیز سال گذشته پرداخت شد.

کد خبر 1179169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha