مسابقه کتابخوانی به مناسبت سوم خرداد در شهرستان ایجرود برگزار می شود

پیشکاری گفت: به مناسبت سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر و همزمان با روز مقاومت، ایثار و پیروزی و نیز گرامیداشت شهدای ایجرود، مسابقه کتابخوانی از کتاب بابانظر، خاطرات شفاهی شهید محمدحسن نظرنژاد برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان داشتند و برگزاری این مسابقه بهترین فرصتی است که جوان امروز که تشنه آشنایی با زندگی شهداست شناخت کاملی از شاخص های فکری و مکتب آنان کسب نموده و فرهنگ کتابخوانی و مطالعه نیز در جامعه رواج یابد.

 

احسان پیشکاری گفت: ملت ایران با تکیه بر اراده و قدرت الهی توانست در برابر دشمنان پیروز و سربلند بیرون بیاید و به کار بردن جمله کلیدی حضرت امام (ره) که فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد" نشانه بارز در اراده الهی دارد که در فتح خرمشهر نمود پیدا کرد.

 

این مقام مسئول افزود: اکنون که در چهلمین سالروز فتح خرمشهر قرار داریم، هدف از برگزاری این مسابقه فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا می‌باشد.

 

پیشکاری گفت: با اتحاد، همدلی و همبستگی بیش از پیش آحاد مختلف جامعه که نیاز اصلی امروز کشور در شرایط کنونی است راه و خط و اندیشه شهدا را برای همیشه تاریخ زنده و جاوید نگاه خواهیم داشت.

 

وی اضافه کرد: علاقه مندان می توانند جهت دریافت و پاسخ به سوالات تا دهم خرداد ماه به صورت حضوری با مراجعه به اداره شهرستان و یا در فضای مجازی (شبکه های اجتماعی شهرستان) در این مسابقه شرکت نموده و به برندگان به قید قرعه به رسم یادبود هدایایی نفیسی اهدا خواهد شد.

 

این مسئول همچنین از برپایی نمایشگاهی به مناسبت سوم خرداد خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ٥٠ پوستر و تابلو عکس از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس تا فتح خرمشهر و نیز مجموعه کتاب هایی در ارتباط با تاریخ جنگ و خاطرات روزهای خون و قیام در معرض دید عموم قرار گرفته و سعی دارد مخاطب را با خود به روزها و لحظه های آزادسازی خرمشهر برده و همراه سازد.

 

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه فرهنگی را «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» عنوان کرد و گفت : برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند پیوند ارتباطی موثری را میان نسل دیروز و امروز برقرار کرده ، چرا که خرمشهر با حماسه ای جاوید برای همیشه بعنوان برگ زرینی در قلب تاریخ این کشور به یادگار خواهد ماند و خونین شهر مظهر مقاومتی است که آیندگان همواره از آن به نیکی یاد خواهند نمود.

 

این مقام مسئول افزود : حماسه عظیم بیت المقدس نگین درخشانی از ایثار و غیرت رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل بوده و حال برماست در جبهه فرهنگی با مبارزه علیه تهاجم فرهنگی وظیفه انسانی و اسلامی خود را با تمام ظرفیت ها به کار بریم.

 

گفتنی است علاقمندان می توانند تا 8 خرداد ماه از ساعت ٩ صبح الی ١٨ عصر در سالن مولوی شهر زرین آباد از این نمایشگاه بازدید نمایند.

            

کد خبر 1179172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha