ایجاد زورخانه در شهرهای مازندران مصوبه شورای فرهنگ عمومی باشد

سردار باران چشمه با بیان اینکه ورزش زورخانه ای سنبل دلاور مردی است که می تواند سرچشمه و توسعه درس جوانمردی باشد، گفت: اکثر شهرهای مازندران فاقد زورخانه است و این زبنده استان مهد پهلوانی نیست بایدایجاد زورخانه در استان مصوبه شورای فرهنگ عمومی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌سردار«مهر علی باران چشمه» امروز(۵ خرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ایرانی اسلامی اظهار کرد: روز پهلوانی همه ساله در ۱۷ شوال در جنگ پیروزمندانه حضرت علی(ع) در جنگ خندق بر عمروبن عبدود در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است. این روز، روزی ارزشمند در تقویم کشور است.  

 

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: هرچیزی که با ائمه اطهار(علیهم السلام) آمیخته شود جنسش فرق میکند زیرا با ذکر امیرالمومنان علی(ع) عجین شده، ورزشکاران و مرشدان ما در طول این ورزش در حال عبادت هستند.

 

وی ادامه داد: به هر حال نوا و ورزش پهلوانی برای ما بسیار درس آموز است چرا که این ورزش پهلوانی هم ورزشی جسمانی و هم روحانی محسوب می‌شود.

 

سردار باران چشمه با بیان اینکه می توان در این ورزش ایثار و رشادت را به وضوح دید، گفت: اکثر شهرهای استان مازندران فاقد زورخانه است و این زبنده استان مهد پهلوانی و جوانمردی نیست باید مصوبه شورای فرهنگ عمومی باشد تا زورخانه در تمامی شهرهای استان ایجاد شود.

 

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: ورزش زورخانه ای سنبل دلاور مردی است که می تواند سرچشمه و توسعه درس جوانمردی باشد.

کد خبر 1179204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha