برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در  چابهار

مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و هفته مقاومت در شهرستان چابهار برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، بمناسبت گرامیداشت عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس، آزادسازی خرمشهر و هفته مقاومت،  یادواره شهدا با مشارکت حوزه ادارات شهید رجایی  و معاونت  فرهنگی سپاه شهرستان چابهار   با حضور امامان جمعه ،خانواده معظم شهدا ، مسئولین .مدیران ،روسای ادارات و کارمندان بسیجی  در مکان مسجد امام حسین (ع) چابهار برگزار گردید.

 

«سردار محمد کرمی» در این یادواره در خصوص  اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و جنگ نرم دشمن گفت:  ازادسازی خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و حزب بعث عراق بود، که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی شهید والامقام علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی و حاج احمد متوسلیان) انجام شد.


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور ادامه داد: بعد از این نبرد، خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای بعثی، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ بوسیله دلاورمردان ایران‌زمین بازپس گرفته شد.


کرمی یادآور شد: این فتح، بازتاب جهانی داشت و صدام با از دست دادن خرمشهر، از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد.


وی افزود: امروز شهادت طلبی در کشورهای مختلف مسلمان گسترش یافته و الگویشان همین سوم خرداد می باشدو برما وظیفه است یاد و خاطره شهدا را که جانشان را برای حفظ نظام دین و انقلاب در دست گرفته اند گرامی بداریم.

 

در پایان به همت پایگاههای مقاومت بسیج ادارات از خانواده معظم شهدا تقدیر شد.

کد خبر 1179214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha