تخصیص ۲ هراز میلیارد تومان  تسهیلات برای کمک به بیماران صعب العلاج

میرمحمدی با اشاره به اینکه بر اساس بند الحاقی ۸ تبصره ۱۷ به بیمه سلامت همگانی صندوق بیمه بیماران صعب الاعلاج با ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار شکل گرفت، گفت: ۲ هراز میلیارد نیز به عنوان تسهیلات برای کمک به این بیماران در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سیدجلیل میرمحمدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی شب گذشته (چهارشنبنه ۴ خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه در بودجه مجلس امسال در بند الحاقی ۸ تبصره ۱۷به بیمه سلامت همگانی توجه شد، گفت: بر این اساس صندوق بیمه بیماران صعب الاعلاج با ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار شکل گرفت.

 

وی با بیان اینکه ۲ هراز میلیارد نیز به عنوان تسهیلات برای کمک به این بیماران در نظر گرفته شده است، گفت: بیماران پیوندی هم تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند و بیماران اوتیسم، ام اس و دیابت در این لیست هستند و ما منتظریم این تفاهم نامه اجرایی در دولت تصویب و اجرایی شود.

 

میرمحمدی با بیان اینکه پیگیری ما از مدیر بیماران خاص وزارت بهداشت نشان می‌دهد این اساسنامه در شرف اجرایی شدن است، گفت: به نظر می‌رسد تا یک ماه آینده اجرایی شود، البته این موضوع در حیطه اختیارات دولت است و خواسته ما از بیمه‌ها فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای ساماندهی ارز و ثبات در حوزه دارو است.

 

 

کد خبر 1179221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha