«سلام فرمانده» زمزمه این روزهای دهه نودی ها در خانه و محله‌ها

سرود زیبا و دلنشین و پر معنی «سلام فرمانده» مورد استقبال مردم قرار گرفته و کودکان این استان، این سرود زیبا را در کوچه و خیابان ها و محله های خود زمزمه می کنند و حتی در بازی های کودکانه نیز با شادی و نشاط «سلام فرمانده» سر می دهند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ «فرشید» پسر ۹ ساله ای است که از خواب که بیدار می شود حتی به پدر و مادر خود نیز با «سلام فرمانده» سلام می کند، زمزمه شعر زیبای سلام فرمانده هم اکنون در خانه های این استان پیچیده است.

 

کودکان و نوجوانان این استان طی چند روز اخیر با این سرود دلنشین انس گرفته اند و در دل آنان نشسته است.

یا مولا یا صاحب الزمان
الغوث الغوث الغوث ادرکنی

عشق جانم امام زمانم
عشق جانم امام زمانم
عشق جانم امام زمانم
عشق جانم

سلام فرمانده سلام از این نسل غیور جامانده
سـلام فرمانده سیدعلی دهه‌ نودی‌ هاشو فراخوانده
سلام فرمانده
سلام فرمانده

 

 این سرود زیبا و دلنشین و پر معنی مورد استقبال مردم قرار گرفته و کودکان این استان، این سرود زیبا را در کوچه و خیابان ها و محله های خود زمزمه می کنند، در بازی های کودکانه نیز با شادی و نشاط «سلام فرمانده» «سلام فرمانده» سر می دهند، گاهی اوقات نیز چند کودک با هم همنوا می شوند و چه دلنشین با صدای زیبای کودکانه می خوانند.

 

اگرچه مخاطب سنی این اثر «دهه نودی‌ها» هستند، اما فرم موسیقی این سرود باعث شده که بزرگ‌ترها نیز با کودکان خود همنوا شوند و از خواندن آن لذت ببرند. حتی مادران و پدران در این روزها با فرزندان خود همراهی و زمزمه می کنند.

 

در این روزها کمتر کسی است که این شعر زیبا را نشنیده باشد، این سرود زیبا جای خود ر ا در همه خانه ها پیدا کرده است. این بزرگ مردان کوچک با زمزمه این شعر می خواهند اعلام کنند که آنان نیز همچون بزرگ ترهای خود پای ارزش های اسلامی هستند و با زبان کودکانه خود این مهم را به جهان اعلام می کنند.

 

«سلام فرمانده» سرودی است که این روزها به زمزمه کودکان و نوجوانان ایرانی تبدیل شده و البته گستره این سرود ولایی و دلنشین مرزهای کشورمان را هم در نوردیده است.

 

در نقاط مختلف استان اجتماعات گسترده از حضور بچه ها در صف های منظم همراه با پرچم جمهوری اسلامی ایران و سربندهای «یا مهدی» بسیار به چشم می خورد، تصاویری که هر یک، هزاران مفهوم در درون خود دارد به این معنا که منتظران ظهور باید شرایط را فراهم کنند و حرکات و اقداماتی از این دست به زنجیره ای تبدیل شود تا ما را به امام دوازدهم و منجی نزدیک کند.

 

به گزارش خبرنگار ما دانش آموزان برخی از شهرستان های استان این سرود را به صورت گروهی و زیبا خوانده اند و امروز پنج‌شنبه ساعت 16 نیز دانش آموزان بجنوردی در محل میدان شهید آن را همصدا می خوانند.

 

 

 

کد خبر 1179229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha