اعزام ۲۰۰ مبلغ و مبلغه همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) به نقاط مختلف همدان

حجت الاسلام نظیری گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) ۲۰۰ مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف استان همدان اعزام می شوند.

حجت الاسلام «هادی نظیری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) برنامه های مختلف و متنوعی در سراسر استان همدان برگزار می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: تولید محتوا در فضای مجازی، برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، برگزاری ختم قرآن و ختم صلوات، راه اندازی دسته جات عزاداری ، تهیه و توزیع سبد غذایی و برپایی  ایستگاه صلواتی از برخی برنامه های اجرای است.

 

وی ادامه داد: تهیه و توزیع سبد غذایی، برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در پایگاههای سلامت اجتماعی، عزاداری در مساجد و بقاع متبرکه، تهیه و توزیع سبد غذایی از برخی دیگر از برنامه های اجرای است.

 

گفتنی است،  آغاز شکل‌گیری مذاهب اسلامی در تاریخ اسلام از دوره زندگانی امام جعفر صادق(ع) شناخته می‌شود و مرحله بنیان‌گذاری برخی از مذاهب ماندگار فقهی نیز به همین عصر برمی‌گردد.

 

دوران امام صادق(ع) به دلیل تأسیس برجسته‌ترین مذاهب فقهی از مهم‌ترین مراحل تاریخ اسلامی در قرون نخستین است. وضعیت کنونی مذاهب اسلامی و پیروان آن‌ها در جوامع اسلامی را تا حدود زیادی می‌توان امتدادی از خطوط اساسی بنیان نهاده شده در عصر تأسیس مذاهب و حیات امام جعفر صادق(ع) دانست.

 

فارغ از پشتوانه وحیانی و مقام امامت برای امام جعفر صادق(ع)، حضور فعال ایشان در عرصه‌ها و تماس‌های علمی و فکری عصر خویش و اهتمام به تربیت شاگردان که البته آن هم مستند به رسالت الهی آن حضرت بود، آثار و احادیث امام جعفر صادق(ع) بخش قابل توجهی از میراث بزرگ اسلامی برای مسلمانان را به‌وجود آورده است و تا به امروز محافل گوناگون جهان اسلام به این منزلت اذعان می‌کنند.

کد خبر 1179237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha