کانون های مساجد، مظهر توسعه فرهنگ دینی در جامعه هستند

حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه کانون های مساجد مظهر توسعه فرهنگی هستند، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاه پرورش استعدادهای قرآنی و مرکزی برای ترویج و نهادینه سازی معارف و دینی و قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین « مراد امیدی» امروز در مراسم افتتاحیه نمادین طرح اوقات فراغت کانون های مساجد استان و تجلیل از فعالان قرآنی شهرستان سلسله، با بیان اینکه فعالیت‌های مسجد محور آثار و برکات زیادی به دنبال دارد، اظهار داشت: باید از ظرفیت مساجد برای انجام کار‌های فرهنگی استفاده کنیم.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاهی برای ترویج و نهادینه سازی معارف دینی و قرآنی هستند.

 

امام جمعه الشتر با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت های کانون های مساجد، افزود:  کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جامعه هستند.

 

وی با تاکید بر ضرورت تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه‌های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی و استفاده از ابزارها و زبان‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی از رسالت ‌های اصلی کانون ‌های مساجد است.

 

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اهمیت توجه کانون های فرهنگی هنری مساجد به جذب و تربیت صحیح نسل جوان و نوجوان، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل شبه‌ها و هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

 

وی با اشاره به توطئه های فرهنگی دشمنان در عرصه مجازی، افزود: امروز فعالان کانون های فرهنگی وهنری مساجد باید در حوزه مجازی هم با قدرت ورود کنند و با برنامه ریزی در راستای بصیرت، افزایی، روشنگری و مقابله با توطئه های دشمنان اقدام کنند.

 

حجت الاسلام امیدی اظهار کرد: کانون‌های مسجد به عنوان پایگاهی دینی است که حضور جوانان در آن، بنیاد دینی جامعه را تقویت می‌کند.

 

امام جمعه الشتر افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند مراکز قدرتمند فرهنگی فرهنگی باشند و نقش مهمی درارتقای فرهنگی و نهادینه سازی فرهنگ دینی داشته باشند.

 

گفتنی است، تعداد 34 کانون فرهنگی هنری در شهرستان سلسله فعالیت می کند.

کد خبر 1179260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha