درخشش دانش‌آموزان صومعه‌سرایی در چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز گیلان

بالو گفت: ۴۷ دانش‌آموز صومعه‌سرا حائز رتبه‌های اول تا سوم استانی در چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز گیلان شدند که ۱۰ نفر از این دانش‌آموزان توانستند با کسب رتبه اول استانی به مرحله کشوری راه یابند.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبزگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با شرکت بیش از هشت هزار دانش‌آموز به صورت نفر رشته در مرحله آموزشگاهی برگزار شد.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: از این میان 591 دانش‌آموز دوره اول و دوم متوسطه پس از کسب امتیاز لازم و راه‌یابی به مرحله بعد، در مرحله شهرستانی با هم به رقابت پرداختند.

 

وی گفت: 93 نفر از دانش‌آموزان برتر مرحله شهرستانی به مرحله استانی مسابقات راه پیدا کردند که از این میان 47 نفر حائز رتبه‌های اول تا سوم استانی شدند و 10 نفر از این دانش‌آموزان توانستند با کسب رتبه اول استانی به مرحله کشوری راه یابند.

 

بالو ضمن تبریک به این دانش‌آموزان تصریح کرد: از اهداف برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز، ترویج فرهنگ قرآن و سیره اهل بیت(ع) در بین دانش‌آموزان است که با شرکت در این مسابقات، با زیبایی‌های کلام الهی و سخنان و سیره اهل بیت(ع) آشنا می‌شوند و این آشنایی تأثیر بسزایی در شناخت مسائل دینی و اعتقادی آنان دارد.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن عترت و نماز دانش‌آموزان، هر ساله در دو بخش آوایی و پژوهشی در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار می‌شود که شامل رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ عمومی، حفظ ویژه، اذان، مداحی، احکام، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و انشای نماز است.

 

کد خبر 1179301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha