سیر نزولی ابتلا به کرونا در لرستان/ بالغ بر ۳ میلیون  دُز واکسن کرونا در لرستان تزریق شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سه میلیون و ۶۲۲هزار و ۸۶۴ دُز واکسن کرونا تاکنون تحویل استان و سه میلیون و ۴۸هزار و ۹۶ دُز آن تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « مریم کوشکی» امروز در سخنانی با اشاره به سیر نزولی ابتلا به کرونا در لرستان، افزود: تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان جهت پیشگیری از بیماری کرونا باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: سه میلیون و ۶۲۲هزار و ۸۶۴ دُز واکسن کرونا تاکنون تحویل استان و سه میلیون و ۴۸هزار و ۹۶ دُز آن تزریق شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد:  تاکنون از میزان واکسن تحویلی به استان ۴۸۲ هزار و ۷۶۸ دُز مصرف نشده است که طی روزهای آینده برای افراد دارای شرایط تزریق خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: واکسن‌های سینوفارم، برکت، پاستوکووک و کووک پلاس، اسپایکوژن، آسترازنکا و اسپوتنیک در مراکز واکسیناسیون سطح استان موجود است و از مردم درخواست می شود هرچه زودتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

 

کوشکی با تاکید بر لزوم گستردگی واکسیناسیون کرونا در استان اظهار داشت: تاکنون ۶ موج کرونا را در استان سپری کرده ایم و در این راستا رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین راهکار جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ به شمار می رود.

 

وی عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان اکنون زیر ۵۰ درصد گزارش شده که لزوم توجه بیشتر به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت کنترل وضعیت کرونایی امری ضروری و غیرقابل انکار است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه آمار بستری و مرگ مبتلایان به کرونا در سطح استان رو به پایین است ادامه داد: کاهش آمار ابتلا و بستری نباید باعث عادی انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا شود.

کد خبر 1179306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha