زندگی و بندگی متضاد هم نیستند/  زندگی مقدمه ای برای رسیدن بشر به کمال

حجت الاسلام ولی نژاد گفت: زندگی و بندگی متضاد هم نیستند و بیان نکنیم کسی که اهل دعا و نیاز است از همه چیز محروم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» امروز (پنجشنبه 5 خرداد) در سلسله مباحث «دین و زندگی»، گفت: اساسا بشر برای یک هدفی خلق شده است منتها در این هدف چیزی به نام زندگی وجود دارد، یعنی حیات، زندگی، تحرک، رفت و آمد، خانه، ماشین، سفر و خورد و خوراک و ... او در درون این زندگی جای گرفته است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه اساسا زندگی همین است و غیر از این نیست، افزود: آنچه الان به اختیار است این وسط است نقطه ای که به دنیا آمده و از دنیا می رود اختیار است، که این اختیار مطلق نیست و نسبی است و بخشی در اختیارش نیست و بخشی در اختیارش است.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند بشر را خلق کرد تا اینجا خودش را تکمیل کند، گفت: همه موجوداتی که ما به آن رسیدیم مختار و تصمیم گیرنده نیستند و انسان تنها موجودی  است که اختیار دارد و تصمیم گیرنده است.

 

 

حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: برخی از موجودات مجبورند برخی از تلخی ها را تا آخر عمر تحمل کنند ولی انسان این گونه نیست.

 

وی با اشاره به زندگی و بندگی و اینکه زندگی و بندگی جدا از هم نیستند، با روایت احادیث و آیات قرآنی، گفت: زندگی و بندگی موافق هم هستند، همدیگر را می پذیرند و با هم توافق دارند، تضاد ندارند و همدیگر را می پذیرند و مکمل هم هستند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان افزود: در روایات ما عبادت و زندگی تضاد ندارند و نسبت به هم ضد نیستند. به عنوان مثال شما می توانید بخوابید و نماز بخوانید، یک آدم هم نماز می خواند و هم کار می کند و ...

 

وی با بیان اینکه نماز و روزه و بقیه ذکرها عبادتی است که می تواند زندگی را شیرین کند و تکامل و رونق ببخشد، گفت: عبادت فقط نماز و روزه نیست بلکه همه کارها و اقدامات عبادت است و همه اینها با تجمیع در هم مکمل هم می شوند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد تاکید کرد: پس زندگی و بندگی متضاد هم نیستند و بیان نکنیم کسی که اهل دعا و نیاز است از همه چیز محروم شده است.

 

به گفته وی، بندگی و زندگی می توانند با هم جمع باشند. یک انسان هم می تواند هم بنده خدا باشد هم زندگی اش را داشته باشد و از همه چیز محروم نباشد و می توانند همدیگر را تکمیل کنند. می توان زندگی داشت در عین حال می توان بندگی کرد.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه زندگی باید با بندگی همراه باشد، افزود: خداوند زندگی را مقدمه گذاشته تا بشر اوج بگیرد و به کمال برسد. قدرت و نیرو بگیرد و بتواند پرواز کند. تمام زندگی بشر قابل بهره وری و بهره برداری است.

 

 

 

کد خبر 1179334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha