پیگیری برای ایجاد بنیاد میرزا کوچک در گیلان

​ثقتی ضمن تاکید بر آماده‌سازی مشهد میرزا در ماسال و استفاده از فضای آن برای برگزاری برخی از برنامه‌های کنگره میرزا گفت: کنگره بین‌المللی میرزا هرچه قدر قوی‌تر برگزار شود می‌توانیم دولت را برای ایجاد بنیاد میرزا کوچک خان راضی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌رضا ثقتی» امروز (پنج‌شنبه، ۵ خرداد) در سفر به ماسال و دیدار با فرماندار این شهرستان اظهار داشت: با استفاده از بودجه و اعتبارات ملی می‌توانیم فضایی را در قالب سالن آمفی‌تئاتر و سالن ارشاد برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی شهرستان ماسال راه‌اندازی کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه امسال برای شهرستان‌ها بودجه فرهنگی در نظر گرفته شده است، از چند برابر شدن این بودجه خبر داد و یادآور شد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در مرکز استان با مشارکت سازمان‌ها و هدایت بودجه فرهنگی به شهرستان‌ها رویکردی است که در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفته است.

 

ثقتی ضمن اشاره به برگزاری برنامه هفته فرهنگ و هنر شهرستان ماسال با تاکید بر اینکه بودجه لازم برای تجلیل از مفاخر شهرستان‌ها تامین شده اذعان کرد: باید مفاخر و مشاهیر هر کدام از شهرستان‌های استان گیلان دسته‌بندی و تدوین شوند تا بتوانیم علاوه بر تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان در هفته‌های فرهنگ و هنر به معرفی و ترویج آنان بپردازیم.

 

وی از اعمال تغییراتی در نوع فعالیت ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان سخن گفت و اظهار داشت: قصد داریم برخی از فعالیت‌ها را در بستر مساجد برگزار کنیم، زیرا کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تمام نقاط استان گستردگی بسیار خوبی دارند و می‌توانند از ظرفیت آنها بیشتر از اینها استفاده کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه هر شهرستان باید به یک هنر خاص آراسته شود تصریح کرد: کنگره میرزاکوچک جنگلی قرار است امسال به شکل بین‌المللی برگزار شود و قصد داریم برنامه‌های آن را در رشت و شهرستانهایی که میرزا در آنجا رویدادی دارد پایه‌ریزی کنیم. 

 

ثقتی آماده‌سازی مشهد میرزا با استفاده از بودجه‌‌های فرهنگی را هم مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد:‌ در سال ۹۲ برای المان مشهد میرزا فراخوانی صادر شد که برخی جوایز خوبی هم در آن بخش کسب کردند اما متاسفانه اقدامات این حوزه دنبال نشد.

 

وی بیان داشت: با توجه به اینکه امسال بحث برگزاری کنگره بین‌المللی میرزا کوچک جنگلی را در استان گیلان در پیش داریم، می‌توانیم نسبت به آماده‌سازی مشهد میرزا در ماسال و استفاده از فضای آن برای برگزاری برخی از برنامه‌ها استفاده کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان افزود: امسال بدون شک شاهد اتفاقات بسیار خوبی در شهرستان ماسال خواهیم بود از طرفی معتقدیم کنگره بین‌المللی میرزا هرچه قدر قویتر برگزار شود، می‌توانیم دولت را برای ایجاد بنیاد میرزا کوچک خان مجاب کنیم.

 

*مسائل فرهنگی جزو اولویت‌های ما در ماسال است

«غلامرضا گیل چالانی» هم در این دیدار با تاکید بر اینکه برای سالن ارشاد و آمفی تئاتر شهرستان در حال رایزنی برای جذب اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان هستیم افزود: مسائل فرهنگی جزو اولویت‌های اقدامات ما در شهرستان ماسال است.

 

فرماندار شهرستان ماسال با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی و ترویج آن در بین اجتماع و قشرهای جوان از حساسیت خاصی برخوردار است تصریح کرد: شهرستان ماسال مواهب طبیعی زیادی دارد اما در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی و فرهنگی دچار کمبودهای بسیار فراوانی است.

 

فرماندار شهرستان ماسال تبدیل این خطه به مرکز فعالیتهای فرهنگی و هنری را خواستار شد و اذعان کرد: با توجه به اینکه در جنگ نرم قرار داریم باید دفاع مان متوازن باشد زیرا دشمن در این حوزه سرمایه‌گذاری وسیعی انجام داده است بنابراین امیدواریم در دولت انقلابی سیزدهم تحولات خوبی در حوزه سیاستهای فرهنگی رخ دهد.

 

وی از آمادگی ماسال برای برگزاری یک جشنواره در سطح کشوری خبر داد و اظهار داشت: با این اقدام هم یک کار فرهنگی در شهرستان ماسال اجرا می‌شود و هم بستر ورود گردشگران و معرفی جذابیت‌های شهرستان فراهم می‌گردد.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان ماسال مشهد میرزا را پتانسیل فرهنگی قابل توجه این شهرستان ذکر و خاطرنشان کرد: برای ساماندهی این منطقه هم صحبت‌ها و رایزنی‌های را با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان انجام داده‌ایم.


به گزارش خبرگزاری شبستان، بنا نهادن خانه‌های فرهنگ روستایی، ایجاد پژوهشکده ماسال شناسی، برگزاری جشنواره مطبوعات استان در ماسال، بررسی آسیبهای حوزه فعالیت‌های رسانه ای از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه توسط دغدغه مندان رسانه‌ای و هنری شهرستان ماسال مورد تاکید قرار گرفت. 

 

 

کد خبر 1179343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha