خراسان شمالی میزبان یازدهمین جشنواره ملی «عکس رضوی»

معاون امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از برگزاری یازدهمین جشنواره ملی «عکس رضوی» خبر داد و گفت: خراسان شمالی از هشتم تا یازدهم خردادماه میزبان این جشنواره است.

«ابوالحسن حیدری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: یازدهمین جشنواره ملی «عکس رضوی» در راستای توسعه فرهنگی و پاسداشت فرهنگ منور، ناب و جریان ساز رضوی و تولید آثار هنری ملهم از آموزه های دینی، اخلاقی و اجتماعی امام رضا (ع) برگزار می شود.

 

معاون امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه این جشنواره با حضور ۴۰ نفر از هنرمندان استان های مختلف از هشتم ماه جاری آغاز می شود، افزود: هزار و ۱۱۱ اثر از ۲۸ استان کشور با رویکرد آیین های مرتبط با زندگی و سیره، شخصیت، سلوک، زندگی، ولادت و شهادت امام رضا (ع) شامل آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، فرهنگ رضوی در تمام نقاط جهان و انعکاس مراسم و آیین های رضوی، معماری حرم رضوی، زوار حرم رضوی و مناسک، مراسم و جشن‌های رضوی به دبیرخانه رسیده است.

 

حیدری با بیان اینکه جشنواره ملی عکس رضوی از سه بخش تشکیل شده، افزود: بخش حرفه ای شامل عکس های تهیه‌شده با دوربین های حرفه ای مرتبط با موضوع جشنواره شامل تک عکس، مجموعه عکس و مولتی مدیا، بخش جنبی  شامل عکس های و یادگاری خانوادگی در حرم امام رضا (دوربینی یا موبایلی) و بخش ویژه شامل عکس هایی با موضوع دلتنگی برای امام رضا (ع )در ایام کرونایی و توسل به امام رضا (ع )برای بیماران کرونایی است.

 

وی داوران این جشنواره را «جلال شمس آذران»، «صادق سوری» و «منصوره معتمدی» اعلام کرد و گفت: برگزاری اردو در  مناطق برخوردار و کم برخوردار استان در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، اسفراین و بجنورد در زمره برنامه های در نظر گرفته این جشنواره است.

 

حیدری بیان کرد: اشاعه فرهنگ منور رضوی از طریق هنر عکاسی، گرامیداشت پدید آورندگان آثار هنری برتر در حوزه عکاسی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع)  و بسط و گسترش هنر دینی از جمله اهدافی است که برگزارکنندگان این جشنواره دنبال می کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1179347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha