دور زدن قانون و تخلف آشکار و جدی در ساخت ساختمان متروپل دلیل وقوع حادثه بوده است

نامی دلیل حادثه ساختمان متروپل آبادان را دور زدن قانون و تخلف آشکار و جدی در ساخت آن دانست و گفت: خرمشهر و آبادان به دلیل قرار گرفتن بر روی یک گسل رانشی، نباید بیش از هشت طبقه مجوز ساخت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدحسن نامی» امروز (پنجشنبه ۵ خرداد) در جلسه مرکز فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و بررسی حادثه ساختمان متروپل آبادان برگزار شد اظهار کرد: دلیل این حادثه، دور زدن قانون و تخلف آشکار و جدی در ساخت آن بوده است.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: مهندسان ناظر و شهرداری در زمان ساخت و فرایند اجرای این مجتمع، به قانون و مقررات توجه نداشته‌اند که امروز شاهد این فاجعه تلخ هستیم.

 

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که خرمشهر و آبادان به دلیل قرار گرفتن بر روی یک گسل رانشی، نباید بیش از هشت طبقه مجوز ساخت داشته باشند، از این رو، باید در اسرع وقت برای مقاوم سازی ساختمان‌هایی که نسبت به این مساله بی‌توجهی کرده‌اند، ارزیابی و اقدام جدی انجام شود.

 

«پیرحسین کولیوند» نیز عنوان کرد: سرعت امدادرسانی در این حادثه نسبت به سایر حوادث گذشته از جمله پلاسکو، از سرعت مناسبی برخوردار بوده اما شرایط با پیچیدگی و خطرات جدی همچون احتمال ریزش بخش ناپایدار این ساختمان در هر لحظه روبه‌رو بوده که کار را سخت تر کرده است.

 

رئیس جمعیت هلال احمر کشور خاطر نشان کرد: همه امکانات و تجهیزات در منطقه وجود دارد و همه نیروها، سازمان‌ها و نهادها به صورت شبانه روزی در حال تلاش هستند.

 

وی اذعان کرد: امدادگران و نیروهای نظامی و انتظامی حاضر در محل حادثه هم با اطلاع کامل از احتمال خطر فروریختن ساختمان، این خطر را پذیرفته‌اند و با جدیت در حال آواربرداری هستند.

 

کولیوند همچنین با تقدیر از حضور به موقع و مستمر وزیر کشور که از ابتدای حادثه تاکنون در منطقه حاضر شده است ابراز کرد: شخص وزیر کشور از همان ابتدا فرماندهی و مدیریت این بحران را برعهده گرفت و به صورت شبانه روزی در میدان و در کنار امدادگران و نیروهای مردمی حضور دارد.

 

«محمدرضا رضایی کوچی» هم در این نشست با تشکر و تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی وزیر کشور و شیوه مدیریت و عملکرد وی از ابتدای این بحران تاکنون تصریح کرد: به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی و به دستور رئیس مجلس در آبادان و محل حادثه حضور یافتیم.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار داریم که آواربرداری به همین روال با دقت و حساسیت بالا انجام شود تا خدای نکرده حادثه دیگری پیش نیاید.

 

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آن برای هرگونه کمک از جمله در نظر گرفتن اعتبارات لازم برای مقاوم سازی بافت های موجود، آمادگی دارد.

 

«قدرت الله محمدی» رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران که از سوی وزیر کشور به عنوان فرمانده میدان تعیین شده است، نیز یاد آور شد: بیرون آوردن اجساد همراه با ازدحام و احساسات جمعیت، موجب شد که آواربرداری و امدادرسانی با مشکلات فراوانی روبه‌رو شود.

 

کد خبر 1179356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha