کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت های خوبی برای تولید آثار سینمایی برخوردار است

درخشان ضمن تمجید از روحیه سلحشوری مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران قبل و بعد از انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس، گفت: این استان از ظرفیت های خوبی برای تولید آثار سینمایی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» امروز (5 خرداد) در نشست معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور و هیئت همراه با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: رئیس سازمان سینمایی کشور با هدف تغییر رویه تمرکززدایی از مرکز کشور هر دو هفته از استان ها بازدید می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد دلیل این سفرها را تغییر رویه و مصداق عینی عدالت فرهنگی با تأسی از سیاست های دولت مردمی دانست.

 

وی با اشاره به بازدید رئیس سازمان سینمایی کشور و هیئت همراه از برخی پروژه های فرهنگی و هنری استان، افزود: در این راستا نشست هایی نیز این هیئت با هنرمندان استان داشتند و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا شدند.

 

درخشان سفر مدیران عالی سازمان سینمایی کشور را در راستای سرعت بخشی و بررسی مشکلات زیرساختی و تولیدات سینمایی دانست و ادامه داد: چند پروژه سینمایی از جمله سینما امید با همکاری شهرداری، دو سینمای در دست ساخت، دو سالن آماده تجهیز و حمایت از بحث تولیدات سینمایی همه در این نشست مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تمجید از روحیه سلحشوری مردم این استان در دوران قبل و بعد از انقلاب به ویژه دوران دفاع مقدس، یادآور شد: این استان از ظرفیت های خوبی برای تولید آثار سینمایی برخوردار است.

 

وی ضمن اشاره به اینکه زندگی شهید طیب و برخی از شهدای شاخص می تواند زمینه تولید یک اثر سینمایی فاخر را فراهم کند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم اولویت های ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

 

درخشان به ظرفیت های بالقوه استان در زمینه تولیدات سینمایی اشاره کرد و گفت: سال گذشته دو اثر از استان کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر راه پیدا کردند و می‌طلبد مسئولان همکاری لازم را با هنرمندان به ویژه فیلم سازان داشته باشند.

کد خبر 1179374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha