برگزاری عزاداری خیابانی سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در آستارا

حجت‌الاسلام رضازاده از برگزاری مراسم عزاداری خیابانی با حضور عاشقان ولایت به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در بندر آستارا خبر داد.

حجت‌الاسلام« حسینعلی رضازاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: اطاعت محض از حق تعالی، شجاعت، عبادت و تقوا از جمله ویژگی‌های شخصیتی امام صادق(ع) بود که باید بتوانیم نسبت به ایشان معرفت حقیقی پیدا کنیم چرا که مکتب امام سرشار از پاکی و عبودیت است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه شخصیت وجودی امام جعفر صادق(ع) دارای ویژگی‌های ممتاز و ناب بی‌شماری است، افزود: امام صادق (ع) با تکیه بر اصل خدامحوری و با برخورداری از توحید افعالی و ذاتی در همه احوال انسان‌ها را متوجه به خدا می‌کرد.

 

وی از برگزاری مراسم عزاداری خیابانی به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در بندر آستارا خبر داد و تصریح‌کرد: مراسم دسته عزاداری خیابانی فردا (جمعه، ۶ خرداد) ساعت ۱۱ صبح از جلوی سپاه ناحیه آستارا به سمت مصلی نماز جمعه این شهر برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به اینکه پس از پایان دسته عزادری خیابانی، مراسم ویژه‌ای در داخل مصلی نماز جمعه برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم آیت‌الله احمد پروایی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری سخنرانی می‌کند و روضه‌خوانی مداح اهل‌بیت(ع) از دیگر بخش‌های این مراسم است.

 

رئیس ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی بندر آستارا از شهروندان خواست در این مراسم معنوی حضوری گسترده داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام رضازاده خاطرنشان‌کرد: به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) میادین و خیابان‌های شهر مرزی بندر آستارا سیاهپوش شده و در این راستا برنامه‌های معنوی متنوعی در سطح مساجد و هیئت‌های مذهبی شهرستان برگزار می‌شود.

کد خبر 1179430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha