عدم استخدام بیماران ام.اس از مشکلات این افراد در کردستان است

اصلاحی گفت: بالا بودن هزینه‌های دارو، تهیه وسایل بهداشتی برای بیماران و عدم استخدام بیماران ام‌اس از جمله مشکلات این بیماران در استان به شمار می‌رود که نیازمند توجه مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اکبر اصلاحی رئیس  انجمن حمایت از بیماران ام‌.اس کردستان عصر پنج‌شنبه پنجم خرداد در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: انجمن بیماران ام.اس حدود ۲۰ سال است که در کردستان تاسیس شده و در استان فعالیت دارد.

 

 

وی با اشاره به فعالیت‌های انجمن افزود: فعالیت‌ها بصورت درون سازمانی و برون سازمانی انجام شده است که دعوت از روانشناسان بالینی، فعالیت‌های ورزشی، برگزاری اردوهای اطراف شهر، تهیه وسایل ورزشی برای رفع مشکلات حرکتی بیماران ام. اس از جمله اقدامات درون‌سازمانی این انجمن بوده است.

 

 

اصلاحی اضافه کرد: تهیه داروهایی که در بازار کمبود داریم، انجام آزمایش و ام.ار.آی، برقراری ارتباط با خیرین، کمک به دارو و خرید وسایل از سوی انجمن نیز برای بیماران تحت پوشش انجام شده است.

 

 

وی به مشکلات پیش‌روی بیماران ام.اس در استان پرداخت و گفت: استخدام بیماران ام.اس از جمله مشکلات این  بیماران است که در ادارات دولتی این افراد استخدام نمی‌شوند و این موضوع از مشکلات انجمن به شمار می‌رود.

 

 

رئیس انجمن حمایت از بیماران ام‌.اس کردستان عنوان کرد: بالا بودن هزینه‌های دارو، تهیه وسایل بهداشتی برای بیماران از جمله مشکلات دیگر این بیماران به شمار می‌رود و علاوه بر آن مسیر انجمن استان بدلیل عدم آسفالت مناسب برای تردد بیماران سخت است و نیاز به توجه دارد.

 

 

وی همچنین از برقراری و تعامل ارتباط با خیرین برای تخفیف‌ داروهای مورد نیاز  خبر داد و گفت: این مهم نیازمند کمک مسئولان نیز بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

امید حسین پناهی مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران ام.اس کردستان نیز در این نشست اظهار کرد:  انجمن حمایت از بیماران ام.اس یک انجمن خیریه است که با کمک خیرین فعالیت دارد و وابسته به هیچ ارگان دولتی نیست.

 

 

وی  اعلام کرد: ایران در حوزه بیماران ام. اس جزو ده کشور دنیا محسوب می‌شود و خانواده بسیاری از بیماران از پرداخت هزینه دارو و درمان ناتوان هستند.

 

 

حسین‌پناهی خدمات پزشکی شامل معرفی بیماران به آزمایشگاه و سونوگرافی، پرداخت ویزیت پزشکان، خدمات توانبخشی، تهیه ویلچر، واکر و عصا و غیره را از جمله اقدامات انجام شده در استان دانست.

 

 

مدیر انجمن بیماران ام اس کردستان یادآور شد: در سال گذشته ۲۱۵ بسته پوشاک ایزیلایف به بیماران ناتوان داده شد و سه داروخانه در سنندج کمک هزینه بیماران ام.اس دریافت می‌کنند تا حمایتی از بیماران انجام شود.

 

 

حسین‌پناهی اضافه کرد: «طرح هرحامی یک مددجو» در استان اجرا کرده‌ایم که سال قبل ۱۲ نفر بیمار توسط حامیان حمایت مالی شدند.

 

 

وی گفت: ۲۰ بیمار شهرستان‌های استان نیز با معرفی انجمن از سوی بانک صادرات مشمول دریافت تسهیلات شدند.

 

 

مدیر انجمن بیماران ام. اس کردستان عنوان کرد: تهیه سبد کالا به بخشی از مددجویان که به لحاظ مالی دچار مشکلات مالی هستند انجام شد و ۱۶ میلیون تومان در ماه رمضان سال قبل به مددجویان در قالب سبد کالا کمک شده است.

 

 

حسین پناهی عنوان کرد: برگزاری مسابقات شعر، داستان‌نویسی برای مددجویان انجمن حمایت از بیماران ام‌.اس ، اهدای کارت هدیه به مددجویان، اهدای سبد کالا به یکصد مددجو، اهدای گوشت قربانی، اهدای لوازم التحریر به خانواده ببماران ام‌اس نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

 

وی اضافه کرد: سه داروی بیماران ام‌.اس از سال گذشته افزایش نرخ پیدا کرده و بیمار توان خرید این داروها را ندارند.

 

 

مدیر انجمن بیماران ام اس کردستان با بیان اینکه ۷۸۵ بیمار ام.اس تحت پوشش انجمن استان هستند که از این تعداد ۵۸۶ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: پیگیر شدیم تا از طریق نمایندگان مجلس زمینه کاهش قیمت داروهای خارجی مورد نیاز بیماران ام.اس وارد کنیم.

کد خبر 1179436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha