خودکفایی در تولید گندم امنیت غذایی را بالا می برد/  در ایجاد پارک پروپلین پایین دست پتروشیمی تردید نشود

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه استاندار محترم در پیگیری و ایجاد پارک پروپلین پایین دستی پتروشیمی کمترین تردید را نکند، گفت: روند خودکفایی در محصولات راهبردی همچون گندم می تواند ضریب تأمین امنیت غذایی را در کشور تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) با اشاره به خطبه هشتاد و پنجم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که ای بندگان خدا! از درس های سود مند عبرت آمیز، پند بگیرید و از آیات روشن الهی (در تکوین و تشريع) عبرت بیاموزید و انذارهای رسا و گویای الهی را پذیرا شوید و از تذکرات و مواعظ بهره بگیرید.

 

حجت الاسلام «شهاب الدین میهن پرست» ابراز کرد: حضرت امام علی(ع) در ادامه این خطبه می فرماید گویا (میبینم) چنگال مرگ در پیکر شما فرو رفته، و علاقه و آرزوها از شما رخت بربسته، شدائد و سختی های مرگ و برزخ به شما روی آورده و حرکت به سوی رستاخیز آغاز شده است و هر یک از شما وارد صحنه محشر می شود، در حالی که همراه او «سائق» و «شاهدی» است، فرشته ای که او را به سوی محشر میراند و شاهدی که بر اعمال او گواهی میدهد.

 

وی افزود: امام صادق(ع) می فرماید که «ایمان بنده کامل نمی شود تا  چهار خصلت  خوش ځلقی، سخاوتمندی، زیادی سخن را نگه داشتن و زیادی مال را خارج نمودن.» در او باشد.

 

امام جمعه شهر چوار تصریح کرد: اخلاق خوب در خانه، با همسر، با فرزندان، با پدر و مادر، در محیط کار، با همکاران در محیط عمومی، با عامه ی مردم یکی از ارش های انسانی است، بعضی ها هستند از لحاظ عمل آدم های خوبی هم هستند، اما بداخلاق هستند، این خیلی نقص بزرگی است، این بداخلاقی، آن کاری را که شما با ایمانتان، با عمل صالحتان انجام می دهید خراب می کند، ناقص می کند، خوش اخلاقی خیلی نعمت بزرگ و حسنه بزرگی است.

 

حجت الاسلام میهن پرست تصریح کرد: نفس انسان باید با سخاوت باشد، از آن آدم های بخيل ممسک یا از آنهایی که به قول معروف آب از دستشان نمی چکد، نباشد، سخاوت داشته باشد، آن مقداری که می تواند بذل و بخشش کند.

 

وی تصریح کرد: انسان باید زیاده گویی نکند، سخن زباده را از کلام خودش نگه دارد و زیاده گویی نکند، بعضی ها پرحرفی می کنند، پرحرفی حوب نیست، مگر آنجایی که لازم است، آنجایی که باید حرف رد، آنجایی که  مقتضی حرف زدن است، و سکوت در آنجا احوالرضا و بد است،  یک جاهایی هست که گناه سکوت، از حرف زدن بیشتر است، نه، آنجا مراد نیست، در حال معمولی، در جلسه ی معمولی، در اجتماع معمولی پرگویی کردن و حرف زیاذی زدن هم چیز خوبی نیست.

 

امام جمعه چوار گفت: یکی از از ارزش های انسانی این است که زیادی مال خودش را خارج کند، هر چه زیادی دارد و برایش لازم نیست، آن را به این و آن ببخشد و بدهد.

 

وی در ادامه یادآور شد: به نظر می رسد بزرگترین چالش دولت ها در سال ۲۰۲۲ فرای دستیابی به صلح، تامین امنیت انرژی، غلبه بر شرایط اقتصادی حاصل از همه گیری کووید ۱۹ و غيره، تامین و فراهم نمودن راهبردی ترین ماده غذایی جهان یعنی گندم باشد.

 

امام جمعه چوار گفت: تغییرات اقلیمی و خشکسالی در نقاط مختلف، جنگ ها و نزاع های سیاسی بین المللی، بالارفتن قیمت حمل و نقل جهانی، افزایش قیمت بیمه، افزایش جمعیت بالاخص جمعیت فقیر و همه و همه، به عنوان مولفه های موثر در جلوگیری از صادرات گسترده گندم توسط کشورهای تولیدکننده در بازار و در نتیجه کمبود گندم و بالارفتن قیمت های جهانی این محصول دخیل بوده است.


حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: امروزه مسئله امنیت غذایی در سطح جهان ابعاد تازه ای به خود گرفته و به یکی از مباحث مهم در کلیه کشورهای جهان تبدیل شده است، خودکفایی در کالاهای اساسی خوراکی یکی از اصول امنیت غذایی است و گندم به عنوان محصول محوری و کلیدی کشاورزی جایگاه ویژه ای در تولید و مصرف مواد غذایی ملل جهان دارد.

 

وی بیان کرد: از همین روی خودکفایی در تولید گندم از مهم ترین اهداف اقتصادی کشور طی سال های اخیر بوده تا از این طریق روند خوداتکایی و خودکفایی در محصولات راهبردی  همچون گندم می تواند ضریب تأمین امنیت غذایی را در کشور تقویت کند.

 

امام جمعه چوار  در ادامه با اشاره به سالروز میلاد با سعادت حضرت کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: حضرت معصومه (س) در زبان دانشمندان و فقیهان گران قدر شیعه، به لقب کریمه اهل بیت(ع) یاد می شود. از میان بانوان اهل بیت(ع)، این نام زیبا تنها به آن حضرت اختصاص یافته است.

 

حجت الاسلام میهن پرست در بخش دیگری از سخنان خود به  ترور ناجوانمردانه سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی، اشاره کرد و افزود: عصر روز یکشنبه اول خرداد، یکی از افسران یگان نیروی قدس سپاه، هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و به شهادت رسید، وی از نیروهای میدانی در سوریه بوده و جزو مدافعان حرم به شمار می رفت. این ترور با استفاده از سلاح صدا خفه کن، انجام شد. طبق اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این ترور بزدلانه با طراحی صهیونیستها و مباشرت عوامل داخلی و برخی اشرار و اوباشی انجام شد که در ماه های اخیر در تور جاسوسی و عملیات صهیونیستها افتاده اند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد:  استاندار محترم در پیگیری و ایجاد پارک پروپلین پایین دستی پتروشیمی کمترین تردید را نکند و این خواسته به حق مردم شهرستان چوار را محقق سازد که سالها دود و دم صنایع آلاینده را به جان خریده و الان منتظر ایجاد این پارک صنعتی هستند.

کد خبر 1179476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha