الگوی مردم سالاری دینی ایران جدول تنظیمی نظام سلطه را بر هم زده است

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: اکنون در سطح بين الملل ایران به دلیل ارائه الگوی نو (مردم سالاری دینی) موجب بر هم خوردن جدول تنظیمی نظام سلطه شده است و رهبر حکیم انقلاب انقلابی ماندن را بهتر از انقلابی بودن دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۶ خرداد ماه حجت الاسلام «کاظم صادقی» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، سفارش به تقوای الهی و تسليت شهادت امام صادق (ع)، گفت: سعادت و پیروزی معنوی یک جمعیت بدون اقتصاد غنی و سالم میسر نیست بنابراین اسلام به عنوان یک مذهب  پیشرو این مساله مهم را در برنامه‌های خود گنجانده است.

 

امام جمعه زهکلوت خاطرنشان کرد: از سيره امام صادق (ع) ارزش کار، تلاش و لزوم اهتمام به فعالیت‌های اقتصادی است و در اسلام از کشاورزی، چوپانی، صنعتگران و تجارت ستایش شده است.

 

وی بیان کرد: هر چند شاید افرادی بیگانه با تعالیم اسلامی آن را کسر شان بدانند در حالی که آن حضرت بیل به دست می‌گرفتند، کار می‌کرد و عرق می‌ریخت و از سوی دیگر تنبلی را تقبیح کرده است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، تاکید کرد: در نظام مدیریت فرهنگ انقلاب اسلامی روز میلاد حضرت زهرا (س) روز مادر و زن و روز میلاد فاطمه معصومه روز دختر نامیده شده است و این اقدام نمادین علاوه بر گویا بودن جایگاه نهاد خانواده در منظومه فکری‌ و:فرهنگی نظام اسلامی ایران، حاکی از نگاه ویژه فرهنگی و اجتماعی گفتمان انقلاب اسلامی به زنان و دختران است.

 

خطیب جمعه زهکلوت عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند؛ فتح خرمشهر در واقع تبدیل يک معادله تلخ و حياتی به یک معادله شیرین برای رزمندگان اسلام بود.

 

وی ادامه داد: در شرایط کنونی بين المللی ایران به دلیل ارائه الگوی نو (مردم سالاری دینی) موجب بر هم خوردن جدول تنظیمی نظام سلطه شده است و رهبر حکیم انقلاب، انقلابی ماندن را بهتر از انقلابی بودن دانستند.

 

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: چه بسا کسانی که اول انقلاب سوپر انقلابی بودند اما در آخر از قطار انقلاب عقب ماندند و در صف دشمن رفتند.

 

امام جمعه زهکلوت با اشاره به ابعاد اهمیت سفر رئیس جمهوری به عمان، یادآور شد: پادشاهی عمان یکی از ۶ کشور شورای همکاری خلیج فارس است که در طول ۴ سال گذشته روابط کاملا پایداری با جمهوری اسلامی ایران داشته و در چند مورد برخی از مشکلات منطقه ای را با دخالت مثبت حل کرده است.

 

وی تصریح کرد: از موضوعات احتمالی دولت سیزدهم از این سفر، می توان به کاهش تنش‌های منطقه ای و مساله بومی سازی امنیت خلیج فارس اشاره کرد.

 

حجت‌الاسلام صادقی ضمن تشکر از سفر استاندار به جازموریان، اظهار کرد: از حسن توجه استاندار کرمان به منطقه کم برخوردار جازموریان که اولین سفر کاری خودشان را به این منطقه اختصاص دادند، تشکر می‌کنیم.

 

خطیب جمعه زهکلوت تاکید کرد: حیات یک جامعه و منطقه به ایجاد زیر ساخت های آن منطقه بستگی دارد که متاسفانه منطقه کوهستانی جازموریان از اکثر نعمت هایی که حق آن ها است محروم می باشد.

 

وی ابراز کرد: اصلی ترین مساله کوهستان بحث جاده این منطقه است که مسئولان، استاندار، نماینده پنج شهرستان در مجلس شورای اسلامی، مسئولین راهداری جنوب، اداره عشایری، فرماندار ولایی و انقلابی رودبار جنوب می خواهیم که برای حل مشکل جاده این چاره اندیشی کنند.

کد خبر 1179488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha