گشاده‌رویی نسبت به افراد، افکار و عقاید مختلف از ویژگی‌های منحصر به‌فرد امام صادق (ع) بود

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه گشاده‌رویی نسبت به افراد، افکار و عقاید مختلف از ویژگی‌های منحصر به‌فرد امام جعفر صادق (ع) بود گفت: امروز با به‌کارگیری این سیره در جامعه، می‌توانیم شاهد اصلاح جامعه و افراد و همچنین حل مشکل اختلاف نظرها باشیم.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: ایشان ویژگی‌های منحصر به‌فردی داشت که از جمله آنها می‌توان به گشاده‌رویی نسبت به افراد، افکار و عقاید مختلف اشاره‌ کرد.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: امام صادق (ع) شرایطی را فراهم کرد که انسان‌های مادی‌گرا حتی برخی که به اهل بیت (ع) توهین می‌کردند، با ایشان به بحث بپردازند و توانست این افراد را با مباحث علمی به اسلام دعوا کند و آنها را به تشیع گرایش دهد.

 

وی اذعان کرد: گشاده‌رویی نسبت به افکار، افراد و عقاید مختلف، نیاز امروز جامعه است که باید در نظرات مختلف اعمال شود تا شاهد اصلاح جامعه و افراد و همچنین حل مشکل اختلاف نظرها باشیم.

 

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به سیره علمی و عملی رئیس مذهب تشیع تصریح کرد: ششمین اختر تابناک ولایت و امامت دست رد به سینه کسی نمی‌زد و در مباحث علمی با گشاده‌رویی، روی باز، احترام و بدون توهین برخورد می‌کرد.

 

وی عنوان کرد: در مکتب امام صادق (ع) توهين به دیگران هیچ جایگاهی ندارد و کسانی که امروز می‌خواهند از دین اسلام و اهل بیت (ع) دفاع کنند، باید از ایشان الگو بگیرند.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان خاطر نشان کرد: این مکتب فقط اختصاص به شیعیان نداشت و گستره آن به تشیع محدود نبود، بلکه در فرقه‌های مختلف شاگرد داشت.

 

کد خبر 1179496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha