دولت می خواهد وضع موجود به نفع مردم تغییر کند/  لازمه رشد اقتصادی افزایش بهره وری و سرمایه گذاری داخلی و خارجی است

حسینی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم در تلاش برای تغییر وضع موجود به نفع مردم است؛ گفت: لازمه رشد اقتصادی افزایش بهره وری و سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر سیدمحمد حسینی، جمعه(۶ خرداد) در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه با بیان اینکه نام کرمان با حاج قاسم گره خورده و همین انتظار از کرمان را بیش از جاهای دیگر می کند؛ افزود: زائران از جای جای دنیا به کرمان می آیند و قطعاً برخورد شما با آنان مؤثر است؛ البته همه از صفا و صمیممیت و میهمان نوازی مردم کرمان سخن می گویند.

 

 

معاون پارلمانی رییس جمهوری، دولت سیزدهم را دولت مردمی و از جنس مردم و غمخوار مردم دانست که در حوادث غیرمترقبه از جمله حادثه آبادان، بلافاصله حضور می یابد و به مشکلات رسیدگی می کند.

 

 

وی با اشاره به اینکه اعضای دولت غالباً از رزمندگان و یاران حاج قاسم هستند و البته برخی هم جوانان متخصص و تحصیلکرده گام دوم انقلاب؛ تأکید کرد: دولت به توصیه رهبری با عزم راسخ و روحیه انقلابی و مجاهدت و روحیه خستگی ناپذیر تلاش می کنند شرایط کشور روز به روز بهتر شود و در این زمینه گام های خوبی برداشته شده و در موضوع سلامت دیدید چه گام بزرگی برداشته شده و امروز آثار آن{کرونا} به حداقل رسیده است.

 

 

دکتر حسینی اظهار کرد: رییس جمهوری با تجربه سال های بعد از انقلاب و با اشراف و شناخت به مسائل کشور با جدیت پیگیر امور است و با همگرایی قوا و تحت هدایت و درایت رهبری در خدمت مردم هستند.

 

 

وی با بیان اینکه این دولت، دولتی تحول گرا است یعنی می خواهد وضع موجود به نفع مردم تغییر کند؛ گفت: سند تحول در 37 موضوع اساسی کشور نوشته شده که وضعیت فعلی، راه های برون رفت از مشکلات، مقابله با چالش ها و وضعیت مطلوب تبیین شده؛ ادامه داد: حرکت دولت بر اساس قانون اساسی و یک خط مشی معین و گفتمان و برنامه های دولت ها هم روشن است لذا باید همه ظرفیت و توان را به کار  گرفت تا به نتیجه رسید.

 

 

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به 22 سفر استانی توسط دولت و اعلام خبر سفر رییس جمهوری به استان کرمان طی هفته های آینده، علت تأخیر در این سفر را تعیین تکلیف استاندار دانست و اظهار کرد: شاهد تحرک و پویایی در استان پهناور کرمان خواهیم بود.

 

 

وی سپس با اشاره به توزیع عادلانه یارانه ها، خاطرنشان کرد: یک تصمیم خلق الساعه بدون مشورت با نخبگان و اقتصاددانان در زمانی که ترامپ از برجام خارج شد گرفته شد به عنوان ارز ترجیحی که ظاهر آن خوب بود که کالای اساسی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد اما به نام مردم و به کام رانت خواران تمام شد.

 

 

دکتر حسینی تصریح کرد: دولت بنا ندارد بگوید شرایط چه بوده و...بلکه با علم به نامطلوب بودن شرایط باید شبانه روز کار کرد و  خواسته های اقشار مختلف هم باید معقول باشد و مردم اطمینان داشته باشند همه همّ و غم دولت بهبود وضعیت موجود است و اینکه شرایط اقتصادی بهتری داشته باشیم.

 

 

وی به شعار سال هم اشاره و اعلام کرد: در خصوص تولید بهتر از گذشته عمل خواهد شد زیرا بعضی ها در گذشته برای بهبود اوضاع اقتصادی امیدشان فقط به غرب و برجام بود و دیدیم چه وضعی رخ داد در حالیکه دولت آیت الله رییسی سیاست متوازن را در پیش گرفته با کشورهای دنیا در تعامل است اما با اولویت 15 کشور همسایه که 600 میلیون نفر جمعیت دارند.

 

 

 وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: باید راه آسان تر را با هزینه کمتر در ترانزیت کالا در نظر گرفت ضمن اینکه ما با کشورهای اسلامی وجوه مشترک داریم.

 

 

وی سپس به گوشه ای از دستاوردهای پنج سفر رییس جمهوری به کشورهای همسایه اشاره کرد و پذیرش عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای که کشورهای قدرتمند اقتصادی در آن دخیل هستند را دستاورد اولین سفر به تاجیکستان دانست و گفت: غرب می خواهد ما در انزوا باشیم اما ما به یک سازمان قوی پیوستیم که  تبادلات تجاری ما روزافزون می شود.

 

 

معاون پارلمانی رییس جمهوری با اشاره به همکاری پولی و بانکی در حوزه کشاورزی، افزایش تجارت و ترانزیت کالا و...افزود: هر یک از سفرها دستاوردهای ارزشمندی برای کشور دارد که بخشی از آن اقتصادی است؛ ۱۴ تفاهم نامه همکاری در قطر و ۱۲ تفاهم نامه دو جانبه نیز در سفر به عمان امضا شد.

 

 

وی همه این دستاوردها را نشانه تحرک دانست و خاطرنشان کرد: بعضی در گذشته گفتند جریان انقلابی و ارزشی زبان دنیا را نمی فهمند در حالیکه نیروهای انقلابی  از موضع اقتدار و عزت وارد شده و کار پیش می رود و ما در مذاکرات مثل گذشته دچار وادادگی نیستیم که امتیاز بدهیم؛ اینکه آنها بخواهند شرایط خود را بر ما تحمیل کنند زیرا ما خط قرمزهایی داریم.

 

 

دکتر حسینی در همین باره بر لزوم فعالیت هسته ای ایران تأکید کرد و ادامه داد: برجام باید برای ما منافع اقتصادی داشته باشد و تحریم ها در عمل برداشته شود که ما بر مواضع مان ایستادیم و برخی بر این باور هستند بایدن اراده لازم را ندارد و می خواهد شرایط خود را تحمیل کند اما ما باید منافع ملی را همواره مد نظر داشته باشیم.

 

 

وی با بیان اینکه اخیراً «رابرت مالی» در مجلس سنای آمریکا در پاسخ به سئوال مکرر نمایندگان کنگره آمریکا در خصوص طرح گزینه نظامی با ایران، چندین بار اعلام کرد امکان هیچگونه حمله نظامی به ایران وجود ندارد و تنها گزینه پیش روی ما دیپلماسی و گفتگو است؛ کشوری که خود را ابرقدرت دنیا می داند جرأت نگاه چپ به ایران ندارد.

 

 

معاون پارلمانی رییس جمهوری این موضوع را مایه مباهات و شرف و عزت دانست که با تکیه به دانش بومی و نخبگان و نیروهای مجاهد فی سبیل الله توانستیم به این مرحله برسیم که از کشور دفاع کنیم که قطعاً با همین روحیه می توان بر جنگ اقتصادی نیز غالب شد.

 

 

وی در پایان لازمه رشد اقتصادی را افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تسهیل ارتباطات و افزایش بهره وری دانست و تأکید کرد: رییس جمهوری به تنهایی مرد میدان باشد کافی نیست بلکه همه وزرا، استانداران، فرمانداران، همه کارکنان دولت، نهادهای انقلابی و مردم دست به دست هم دهیم تا از این شرایط عبور کنیم و با روحیه دوران دفاع مقدس بایستیم و کشور را پیش ببریم.

کد خبر 1179507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha