مطالبه به‌حق مردم آبادان برخورد جدی با متخلفان و مفسدان در حادثه دلخراش ساختمان متروپل است

مولوی مطالبه به‌حق مردم آبادان را برخورد جدی با متخلفان و مفسدان در حادثه دلخراش ساختمان متروپل آبادان دانست و گفت: هر فردی در هر مقامی که در این اتفاق دخیل بوده دستگاه قضا می‌بایست با شجاعت هرچه تمام‌تر با خاطیان برخورد کند.

«سید محمد مولوی» امروز (جمعه ۶ خرداد) در حاشیه بازدید از ساختمان فروریخته متروپل آبادان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تسلیت این حادثه دلخراش اظهار کرد: اولین ساعاتی که این اتفاق رخ داد مکاتباتی با وزیر کشور داشتم و از ایشان درخواست کردم که ستاد بحران کشور را با تمام ظرفیتی که وجود دارد بسیج کند و خودشان هم در شهر آبادان مستقر شوند.

 

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه این اقدام سریع صورت پذیرفت و با پرواز اضطراری با هماهنگی معاون اقتصادی رئیس جمهور در آبادان حضور به‌هم رساندند.

 

وی با اشاره به حضور کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی در شهر آبادان تصریح کرد:  با توجه به شرایط جوی هوا که اجازه نمی داد تا هواپیمای معمولی بتواند در فرودگاه آبادان به زمین بنشیند، لذا نتوانستیم وزیر کشور را همراهی کنیم، اما بلافاصله با هماهنگی‌های رئیس مجلس، کمیسیون عمرانی و نیروهایی که در کمک رسان توانشان بود تا همراهی کنند وارد آبادان شدیم.

 

مولوی اضافه کرد: هماهنگی های لازم در زمینه کمک‌رسانی از طریق استانداری، ستاد بحران کشور، هلال احمر کشور، شرکت پخش و پالایش و دیگر دستگاه‌ها صورت پذیرفت و تمانی ظرفیت‌های کشور بسیج شدند تا در زمینه امدادرسانی و آواربرداری در آبادان مستقر شوند.

 

وی از تشکیل کارگروهی برای اجرای عملیات آواربرداری و امداد و نجات در آبادان خبر داد و ابراز کرد: خوشبختانه تمام ظرفیت‌های شرکت پالایش و پخش آبادان و دستگاه‌های اجرایی شهرستان سریعا از توان آنها استفاده شد و عملیلت آواربرداری و امداد و نجات درحال انجام است.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل اصلی تاخیر در آوار برداری ساختمان متروپل آبادان را ناپایداری سازه‌های این مجتمع عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به دلایل فنی که امکان خطر وجود دارد این ساختمان ریزش کند، لذا تمام تلاشمان بر این است تا آوارها را هرچه سریع‌تر برداشته شوند.

 

وی با بیان اینکه صبح روز گذشته هم تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس در محل حادثه حضور  پیدا کردند گفت: متاسفانه شرایط سازه‌ها به هیچ عنوان پایدار نیست.

 

مولوی ضمن تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای مردمی، جمعیت هلال احمر، آتشنشانی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاهای اجرایی بیان کرد: امروز نیز نشستی با حضور اعضای کمیسیون عمرانی مجلس و ستاد بحران تشکیل شده بود تا با هماهنگی نظام مهندسی کشور و با توجه به خروجی آن جلسه اقداماتی نیز به منظور تسریع در روند عملیات آوار برداری انجام شود.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین مقاوم‌سازی ساختمان متروپل در دستور کار ستاد بحران قرار گرفته چراکه در سه نقطه از آن امکان ریزش وجود دارد.

 

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، اذعان کرد: می بایست هرچه سریع‌تر انجام عملیات آواربرداری تسریع شود چراکه ممکن است همچنان افرادی در طبقات زیرین این ساختمان زنده باشند؛ پیرو پیگیری‌های صورت گرفته شدت کار بیشتر شده و علاوه بر مقاوم‌سازی بخش‌هایی که امکان ریزش وجود دارد تیم‌های عملیاتی در تلاش هستند تا با حفر کانال‌ها و تونل‌هایی به ساختمان دسترسی پیدا کنند.

 

وی تاکید کرد: امید می رود اگر علائم حیاتی در آنجا وجود دارد سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد؛ خوشبختانه از لحاظ پشتیبانی و نیروی امکانات تقریبا همه موارد کامل است تنها نگرانی حال موجود این است که قسمت دیگر ساختمان ریزش نکند و همین نگرانی باعث شده تا کار با کندی پیش رود.

 

مولوی تاکید کرد: از مردم آبادان که همیشه در همه صحنه‌های حساس حضور داشتند تقاضا دارم صبوری و همیاری کنند؛ مردم از دقایقی ابتدایی همدلی کردند و درخواست دارم که به همین منوال همکاری را ادامه دهند و اطراف را خالی کنند تا عملیاتی را که ستاد بحران شهرستان و کشور در بحث آواربرداری پیش‌بینی کرده سریعا اتفاق بیافتد.

 

وی با تقدیر از اقدامات به موقع آبفا منطقه آبادان در خصوص رفع پس زدگی فاضلاب در طبقات منفی ۳ و ۴ عنوان کرد: جا دارد از زحمات مجموعه آبفا آبادان برای این اقدام به موقع تشکر کنم چرا که به موقع تیمی تشکیل شد و فورا نسبت به رفع پس زدگی فاضلاب اقدام شد.

 

مولوی به هماهنگی برای استفاده از بیمارستان های اطراف شهر آبادان اشاره کرد و افزود: با انسجامی که ایجاد شد یگان‌های نظامی و انتظامی و آتش‌نشانی به ویژه شرکت پالایش و پخش آبادان هم با ظرفیت خوبی در این عملیات حضور دارند، پیشنهاد شد تا علاوه بر ستاد بحران، کمیته‌های دیگری نیز از جمله تعیین کمیته خسارت منازل و کمیته اصناف برای فروشگاه‌های و مغازه‌های اطراف این ساختمان که خسارت دیدند تشکیل شود تا بتواند فهرست‌برداری کنند.

 

وی از تشکیل کارگروهی برای صورتجلسه ساختمان‌هایی ساخته شده توسط این هلدینگ خبر داد و بیان کرد: مقرر شد این کمیته با مدیریت فرمانداری و با هماهنگی راه‌ و شهرسازی و نظام مهندسی همه ساختمان های ساخته شده توسط این هلدینگ سریعا مقاوم‌ سازی تست کنند تا  اتفاق ناگوار دیگری تکرار نشود.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هماهنگی و انسجام خوب دیگری نیز به وجود آمد تا منازلی که در شعاع ۱۵۰ متری این ساختمان واقع شده تخلیه و به جای دیگری منتقل شوند تا اگر خطرات احتمالی صورت بگیرد منجر به صدمات جانی برای همشهریان عزیزمان نشود.

 

وی خطاب به دستگاه قضایی تاکید کرد: انتظار می رود با خاطیان این سانحه با جدیت برخورد شود، دستگاه قضا این مسئله را به عنوان یک مطالبه به‌حق مردم آبادان ببیند و اگر این ماجرا رها شود مطمئنا آثار و طعبات منفی بسیاری در جامعه خواهد داشت؛ هر فردی در هر مقامی اگر نماینده‌ای، فرمانداری، شهرداری، سازمان منطقه آزاد و یا هر شخص دیگری در این اتفاق دخیل بوده دستگاه قضا می‌بایست با شجاعت هرچه تمام‌تر با خاطیان برخورد کند.

 

مولوی حاطرنشان کرد: ما نیز به عنوان خادمین مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت خود که هم طرح سوال و ماده ۲۳۴ است استفاده و خاطیان را به کمیسیون و در نهایت به صحن مجلس و قوه قضائیه معرفی خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه مطالبه به‌حق مردم آبادان برخورد جدی با متخلفان و مفسدان در این حادثه دلخراش است تصریح کرد: متاسفانه این مسئله از فسادی است که در شهرستان آبادان توسط مدیرانی که در سنوات گذشته مسئولیت داشتند شکل گرفته و این مطمئنا سر از موضوعی در خواهد آورد که مستقیما با منطقه آزاد اروند نیز ارتباطی وجود داشته است.

 

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی، خطاب به صدا و سیمای مرکز آبادان یاد آور شد: صدا و سیما نیز می‌بایست اخبار را با شفافیت و دقت بیشتری به سمع و نظر مردم برساند و برای انجام امورات مربوط به سانحه متروپل آبادان سخنگویی معرفی شده تا هر کسی نتواند اطلاعات و آمار اشتباهی را ارائه دهد تا مردم نیز از اطلاعات و آمار دقیق تری مطلع شوند.

 

کد خبر 1179511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha