بی صبری در برابر مشکلات باعث شکست است/بخشی از جهاد تبیین در مردمی بودن نشان داده می شود

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه بی صبری در برابر مشکلات باعث شکست است؛ با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص مصادیق انقلابی گری گفت: این تذکرات حجت را بر همه تمام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نمازجمعه(6 خرداد) حقیقت ایمان را بر اساس فرمایش نبی مکرم عبارت از صبر و شکر دانست و گفت: آدمی از ابتدای تکلیف در زندگی علی الدوام با مشکلات روبرو می شود و مرتب در آزمایش و ابتلا است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان رمز پیروزی بر مشکلات و موفق شدن را صبر و حوصله دانست و افزود: هر کس صبر بیشتری داشته باشد ضریب موفقیت او بالاتر است زیرا بی صبری و بی حوصلگی در برابر مشکلات، شکست را رقم می زند.

 

 

وی ادامه داد: آدمی با امواج سهمگین هوی و هوس، ریاست پرستی، ثروت خواهی، علاقه و نفوذ اجتماعی و امواج رنگارنگ فراوانی روبرو است که اگر در اینها موفق شد، بخش دوم ایمان محقق می شود و آن صبر است.

 

 

امام جمعه کرمان بیان کرد: ایمان علامات و نشانه هایی دارد که بر اساس قرآن کریم عبارت از آن است که آدمی در خط خدا و در خط انبیا باشد و در این راه مردد نباشد و دنبال جلب رضایت او و اهل جهاد با مال و جهاد با جان باشد.

 

 

وی در خطبه دوم نمازجمعه با تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام؛ زندگی آن حضرت را الگوی جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: حضرت، این الگو بودن را در صحنه های مختلف به نمایش گذاشتند که یکی از آنها عبودیت و معصومیت بود زیرا بخشی از زندگی امامان شیعه صرف عبادت خداوند شد و بخشی بُعد سیاسی زندگی امام بود و برخی افراد برای تحریک امام پیشنهاداتی می دادند اما پشت امام نبودند.

 

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه امام علیه السلام به این افراد فرمودند شما یار و سرباز من در این پیشنهاد نیستید؛ افزود: امام صادق (ع) احزاب و گروه ها را به خوبی می شناخت و در صحنه ها به ویژه نقاطی که جامعه دچار التهابات اقتصادی می شد، همراه مردم و  همه همت ایشان بر این بود که در نگاه معیشتی خود را همراه قشر متوسط و پایین جامعه بکند تا مستمندان و فقرا زمانی به امام خود نگاه می کنند، امید به زندگی داشته باشند.

 

 

وی با این تذکر که تورم، اخلاق اجتماعی را دچار مشکل می کند، امانت داری مردم را از بین می برد و مردم به ستوه می آیند و همچنین در این مواقع امنیت و آرامش اجتماعی به نشانه می رود؛ در ادامه خطبه دوم فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر را تبریک گفت و والدین را به جایگاه دختر و و وظیفه و تأثیر او در جامعه توجه داد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان شهادت شهید صیادخدایی را نیز تسلیت گفت و تأکید کرد: امیدوارم سپاه عزیز و قهرمان که نشان داده در وعده خود صادق است هر چه زودتر انتقام خون او را از عاملان و مباشران و مسببان این حادثه ناجوانمردانه بگیرد.

 

 

وی سپس حادثه متروپل آبادان را به مردم این شهر تسلیت گفت و افزود: در غم خانواده هایی که عزیزان خود را از دست دادند شریک هستیم؛ مراحل قانونی و پرونده با سرعت و دقت مورد بررسی قرار بگیرد و مقصران حتماً مجازات شوند تا اینگونه حوادث در جای جای کشور تکرار نشود.

 

 

امام جمعه کرمان سپس با اشاره به روز مجلس، فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان و تذکرات معظم له را مورد تأکید قرار داد و گفت: رهنمودهای ایشان نه فقط برای نمایندگان که برای همه چهره هایی که می خواهند انقلابی زندگی کنند و انقلابی بمانند روشن می کند.

 

 

وی در همین رابطه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری بخشی از مصادیق انقلابی گری را فهرست کرد و یکی از آنها را از خودگذشتن و خود را ندیدن عنوان و بیان کرد: گرچه مصادیق بارز از خودگذشتگی در میدان جنگ و نبرد و جهاد است اما در صحنه های دیگر هم باید از خود گذشت.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در همین رابطه به گذشتن از جاذبه های کوچک و مسائل حقیر دنیایی توجه داد و در ادامه، ساده زیستی و عدم تفاوت زندگی مسئولان با قبل از مسئولیت، مبارزه با رانت و فساد و تبعیض، مسئولیت پذیری و... را از دیگر مصادیق انقلابی گری عنوان کرد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری این است وقتی تصمیمی می گیریم در رابطه با آن پاسخگو باشیم و اگر آن را به صلاح جامعه و مردم می دانیم باید شجاعانه از آن دفاع کنیم.

 

 

امام جمعه کرمان مردمی و مراوده با مردم و باز کردن گره های ذهنی آنان را دیگر مصداق انقلابی گری دانست و گفت: بخشی از جهاد تبیین در مردمی بودن نشان داده می شود.

 

 

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایش صریح مقام معظم رهبری؛  نطق ها و سخنرانی های اعتراض آمیز و مخرب انقلابی گری نیست؛ تأکید کرد: انقلابی گری آن است که منطق قوی تر و ادب بیشتر در ارائه نظرات حق دارد و حرف خود را رسا و کامل می گوید و از آن دفاع می کند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین به عدم دخالت نمایندگان در امور دولت اشاره کرد که مقام معظم رهبری برای چندمین بار نمایندگان را به آن توصیه کردند.

 

 

وی در پایان تصریح کرد: این دستورالعمل ها برای جامعه حجت را تمام کرد.

کد خبر 1179529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha