لزوم پاکسازی بدنه اجرایی کشور از نفوذی‌ها/ امام صادق(ع) را جریان نفاق به شهادت رساندند

حجت الاسلام رحیم آبادی با اشاره به نقش منافقین در شهادت امام صادق علیه السلام، گفت: جریان نفاق بعد اینکه امام صادق علیه السلام را به شهادت رساندند، جزو اولین هایی بودند که برای امام عزا گرفتند و فریاد «وا اماما»سردادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «مهدی رحیم آبادی» ظهر امروز (6 خرداد) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام اظهار کرد: بیشترین احادیث از امام صادق علیه السلام به ما رسیده است و لذا همه باید در عمل از سیره امام ششم پیروی کنیم.

 

وی با بیان اینکه امام صادق علیه السلام دوران عمر با برکت ایشان بیش از سایر امامان بود و ایشان حدود 30 سال امامت جامعه اسلامی را بر عهده داشتند، گفت: طاغوت های زمان، آنقدر فضا و عرصه را بر امام تنگ کرده بودند که امام بیشتر دوران امامت خویش را در منزل بودند و حتی اجازه یک نماز جماعت باشکوه هم به ایشان نمی دادند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه حاکمیت اسلامی دو رکن مهم رهبری اسلامی و مردم ولایت مدار را لازم دارد، افزود: در طول 250 سال امامت، امامان معصوم در بین مردم، بسیاری از مردم ولایت مداری لازم را نداشتند و از امامان معصوم در برابر ظالمان دفاع نکردند.

 

حجت الاسلام رحیم آبادی با اشاره به اینکه امروز سرطان فقدان حاکمیت اسلامی بر سراسر عالم سایه گسترده است، گفت: ان شاءالله به برکت انقلاب اسلامی ایران حاکمیت اسلامی در دنیا فراگیر خواهد شد و مقدمات ظهور امام زمان (عج) را فراهم خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه جریان ظلم و مستکبر حاکم بر جامعه وقتی دیدند که مردم پای کار دین و امام صادق علیه السلام نیستند، بالاترین فشارها را بر امام آوردند، اظهارداشت: همین جریان نفاق بودند که امام صادق (علیه السلام) را به شهادت رساند و بعد جزو اولین هایی بودند که برای امام عزا گرفتند.

 

امام جمعه موقت بیرجند نفس اماره و وسوسه شیطان را دو جریان ایجاد کننده امواج رذالت دانست و گفت: کشتی نجات از این ها پناه بردن به قرآن و اهل بیت(علیه السلام) و امام زمان (عج) است.

 

حجت الاسلام رحیم آبادی با اشاره به نقش استکبار جهانی در فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت اسلامی، تصریح کرد: چنانچه حاکمیت اسلامی در دنیا رقم بخورد، استعمار، استثمار، بی عدالتی و ... بساط شان جمع خواهد شد لذا زورگویان و مستکبران عالم در برابر این موضوع ایستادند و هر اقدامی را انجام می دهند.

 

وی به نقش منافقین در مخالفت با اسلام و حاکمیت اسلامی اشاره کرد و گفت: منافقین آنقدر نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از گسترش حاکمیت اسلامی در جوامع دارند، که خداوند در سوره منافقون به این امر مهم اشاره کرده و تاکید شده که این سوره در نماز جمعه نیز قرائت شود.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه منافقین در جمهوری اسلامی ایران نیز پس از انقلاب در برخی مسئولیت ها و بدنه اجرایی کشور رسوخ کردند و باعث شدند تا مردم امروز شاهد مشکلاتی در کشور باشند، ادامه داد: امروز یکی از مهمترین کارها در کشور فتح مسئولیت های مهم انقلاب است که باید از دست برخی منافقین که با وجود روی کار آمدن دولت انقلابی هنوز هم ممکن است در بدنه اجرایی کشور حضور داشته باشند، گرفته شود.

 

حجت الاسلام رحیم آبادی افزود: شناسایی و پاکسازی بدنه اجرایی کشور از این منافقین و نفوذی ها باید توسط خود مردم و همکاری آنها صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه ها در کشور، گفت: مردم تلاش کنند تا در این شرایط پیش آمده تا رسیدن به نتیجه مطلوب و اصلی، هوای همدیگر را بیشتر داشته باشند و مراعات کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند همچنین با اشاره به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به بخش هایی از سوریه و ترور سردار شهید صیاد خدایی، این اقدامات را بزدلانه خواند و یادآور شد: صهیونیست ها آخرین دست و پازدن های خود را تجربه می کنند، چراکه اینها در حال غرق شدن هستند.

 

حجت الاسلام رحیم آبادی افزود: در جریان حمله موشکی اسرائیل غاصب به سوریه، سامانه دفاعی سوریه که از روسیه خریداری شده بود به خوبی توانست جلوی موشک های اسرائیل را بگیرد و پاسخ دندان شکنی به صهیونیست ها بدهد.

 

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز دختر، گفت: مسئولان و متولیان امور فرهنگی و تربیتی طوری برنامه ریزی کنند تا کارهای آنها خروجی داشته باشد و در آینده دختران بصیر و امام زمان شناس را تحویل جامعه بدهند.

 

 

 

کد خبر 1179541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha