اجرای طرح‌های حوزه اقتصاد برمبنای آیات قرآن کریم و تعالیم دین مبین اسلام باشد

حجت الاسلام قدس پور روش اجرای طرح‌های مختلف در حوزه اقتصاد رابرمبنای آیات قرآن کریم و تعالیم دین مبین اسلام عنوان کردوگفت: آنچه در جوامع غربی در حوزه اقتصاد مطرح می‌شود، نباید مبنای عمل ما قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام «محمد علی قدس پور »در خطبه ها‌ی نماز جمعه سمنان  ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)،گفت: اخلاق اسلامی باید در همه در برنامه‌ریزی‌ها رعایت شود و بدانیم که جامعه ما امروز به پیاده‌سازی منویات رهبر معظم انقلاب در همه بخش‌ها بیش از گذشته نیاز دارد.

 

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) درخصوص  مسأله گرانی کالاها و تورم قیمت‌ها اظهارداشت: امام جعفر صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند که افزایش قیمت‌ها و رشد تورم در جامعه بدون تردید بندگان خداوند متعال را تحت تأثیر شرایط قرار می‌دهد و باید به این امر امروز توجه شود.

 

حجت الاسلام قدس پوربا بیان اینکه بنا بر این حدیث شریف، سوء اخلاق، دروغ و خیانت در شرایطی که گرانی در جامعه رسوخ پیدا می‌کند، افزایش می‌یابد ،افزود: زمانی که جامعه‌ای تورم و گرانی را تجربه کند، اخلاق‌ها بد می شود ، امانت داری کم می‌شود، خیانت زیاد می شود و انسان مسلمان اضطراب پیدا می کند، پس کاسبان خوشحال نباشند که جنس گران می شود.

 

امام جمعه موقت سمنان با تأکیدبراینکه در اجرای طرح های اقتصادی مراقب باشیم امت داری از بین نرود در غیر این صورت، تقوای حاکمیتی را رعایت نکرده ایم و دروغ، بداخلاقی و خیانت زیاد می شودادامه داد: طبق روایت، اگر فردی، کاسبی، بنگاهی، کارخانه‌داری آرزو کند اجناس یا خانه‌ای در جامعه اسلامی گران شود که خودش سود ببرد، خداوند عمل دینی ۴۰ ساله او را از بین می برد. حدیث امام جعفر صادق (ع) نکات مهمی با خود دارد که امروز هم می‌توان به آنها عنایت داشت؛ در شرایط گرانی کالاها باید توجه داشت که این تورم نباید سبب خوشحالی عده‌ای از کاسبان شود.

 

وی تصریح کرد:مسئولان از تمام گروه‌ها و با تمام نگرش‌ها و گرایش‌ها باید رسیدگی به دغدغه هاو مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند تا دولت نیز در اجرای برنامه‌ها بخصوص برنامه‌های اقتصادی به نتایج بهتری برسد.

 

حجت الاسلام قدس پور حضور در  جهاد تبیین را ضروری دانست افزود: جهاد تبین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ، فراتر از تفسیر و توضیح است و باید جهاد تبیین از ابعاد گوناگون و مبتنی بر تنزیل مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد.

 

امام جمعه موقت سمنان افزود: مسئولان باید جهاد تبیین مبتنی بر تنزیل را در راستای تحقق عدالت اسلامی ، سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی و با هدف عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه جدی‌تر قرار دهند.

 

وی بیان کرد: امروز باید دلایل اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها از سوی همه مدیران و افراد صاحب‌نظر تبیین و توضیح داده شود تا اضطراب‌های ناشی از اجرای این طرح در جامعه کاهش یابد.

 

پیش از خطبه‌های نماز جمعه سمنان ، نمازگزاران پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس را تشییع کردند.

کد خبر 1179585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha