مسئولان با حضور میدانی از فشار اقتصادی بیشتر به مردم ممانعت کنند

آیت الله عابدینی گفت: از مسئولان می خواهیم با مدیریت میدانی هرچه بیشتر تلاش کنند تا به مردم فشار اقتصادی بیشتری وارد نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۶ خرداد) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از مناسبت هایی پیش رو سالروز تشکیل اولین دوره مجلس شورای اسلامی است که به همین مناسبت هم نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری دیداری داشتند.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمایشات مهمی را داشتند و یکی از رهنمودهای ایشان این بود که نمایندگان در عزل و نصب ها دخالت نکنند و اجازه دهنده مردم طعم شیرین خدمت کسانی که پای کار هستند را مشاهده کنند.

 

وی عنوان کرد: عزت، استقلال و منافع مردم اقتضا می کند که شایسته ترین افراد در مناسب مختلف مشغول خدمت باشند و اینکه مسئولی تحت فشار گذاشته شود که فلانی باید در مسئولیتی که مورد نظر آنها است مشغول به کار شود کار اشتباهی است.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: نمایندگانی هم هستند که خود را امانت دار مردم می دانند و اینکه بیان می شود دخالت، در خصوص کسانی است که به وظیفه اصلی خود توجه نمی کنند.

 

امام جمعه قزوین با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: در فرمایشی از امام صادق (ع) آمده است تقوا این است که هر کجا خدا می خواهد آنجا بوده و هر کجا خداوند نمی خواهد آنجا نباشیم؛ خداوند متعال نمی خواهد ما در حرام خواری، دروغ و نفاق باشیم و می خواهد ما صادق بوده و نماز خود را اول وقت به جای آوریم و به دستورات دینی عمل کنیم و این به معنای تقوا است.

 

وی اعلام کرد: در حدیثی دیگری از امام صادق (ع) آمده است اگر گرانی پیش بیاید یکی از عواض آن بداخلاقی است به طوری که کسی که تنگدست بوده و نمی تواند معیشت خود را تأمین کند این امر روی اخلاق وی اثر سوء می گذارد.

 

آیت الله عابدینی گفت: دومین عارضه گرانی این است که به امانت داری آسیب زده و خیانت را به دنبال دارد یعنی ممکن است غش در معامله صورت گرفته و یا اینکه مال غیرواقعی به مردم فروخته شود.

 

وی تصریح کرد: دولت در حوزه اقتصادی به طور جدی وارد میدان شده و ما از دولت تشکر می کنیم که برای درمان اقتصاد آبروی خود را به میان گذاشته است تا بی عدالتی را از اقتصاد جدا کند و از مسئولان می خواهیم با مدیریت میدانی هرچه بیشتر تلاش کنند تا به مردم فشار اقتصادی بیشتری وارد نشود.

 

امام جمعه قزوین خاطر نشان کرد: البته از مردم هم بسیار تشکر می کنیم که با آگاهی و بصیرت همراهی می کنند تا ان شاالله با این اقدامات دست کسانی که ثروت های ملی را به یغما می برند قطع شود و ان شاالله با همراهی و همدلی مشکلات رفع می شود.

 

وی با اشاره به ولادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: یکی از مناسبت های پیش رو سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر است که ان شاالله دختران ما این بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار داده و در این الگوگیری خانواده ها نقش مهمی را دارند.

 

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به ترور شهید صیاد خدایی یادآور شد: با اجرای دستورات دینی و الهی زمان بودن رژیم صهیونیستی روز به روز کمتر می شود و امروز همه منتظر هستند تا نظام جمهوری اسلامی سیلی محکمی بر صورت این رژیم منحوس بزند و انتقام این جنایت را بگیرد.

 

وی در ادامه به اجرای سرود «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی اشاره کرد و افزود: اجرای این سرود کار ارزشمند و خوبی بود که وحدت و انسجام اقشار مختلف مردم را به نمایش گذاشت و در واقع اعلام وفاداری نسل چندم انقلاب با نسل های انقلابی سالهای دفاع مقدس بود.

 

امام جمعه قزوین در پایان به حادثه فروریختن برج متروپل آبادان اشاره کرد و خواستار برخورد با عاملان این حادثه شد.

 

کد خبر 1179586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha