خانواده رکن اصلی در گفتمان انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: اینکه روز ولادت آن حضرت به عنوان روز دختر نامگذاری شد بیانگر این حقیقت است که در گفتمان انقلاب اسلامی، خانواده محور و رکن اصلی را تشکیل می دهند و دخترداری نوعی عبادت و علاقه به فرزند دختر از نشانه های ایمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام «محمدمهدی راشدی‌نوری» ظهر امروز(جمعه، 6خرداد) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت شهادت حضرت امام صادق (ع) اظهار کرد: هفتم خرداد روز قانون و آغاز هفته مجلس است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس در محورهای مختلف فرمایشات مبسوطی ایراد کردند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با اشاره به شاخصه‌های مجلس انقلابی از نگاه مقام معظم رهبری افزود: وظایف نمایندگان، مسئولیت پذیری، پایبندی به قوانینی که تصویب کردند، پرداختن به مسائل اصلی مانند مسئله تولید، صنعت، کشاورزی، معدن و... که راه گشا و حلال مشکلات مردم باشد و پرهیز از معطل ماندن در امور جزئی وفرعی و تصویب قوانین بامطالعه و با بنیه کارشناسی است.

 

وی گفت: از نکات دیگر بیانات مقام معظم رهبری این بود که؛ از طرفی در تریبون مجلس از امور احساسی و مطالب اثبات نشده که با آبرو و حیثیت افراد مربوط می‌شود پرهیز شود ، و با مراقبت از خود و خانواده از تجملات و اعیان نشینی پرهیز گردد.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، تاکید بر پرهیز از دخالت در امور اجرایی و عزل و نصبها و... داشتند‌که امیداورم نمایندگان محترم که خود قانونگذارند بیش از دیگران قانونگرا و در عمل به قانون پیشقدم باشند‌.

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف نمایندگان مجلس نظارت بر امور است، حادثه رقت بار ریزش برج متروپل آبادان که نمونه روشن سهل انگاری، بی دقّتی و بی مسئولیتی کارفرما، مهندسین، ناظرين و شهرداری هاست، وظیفه نمایندگان را در پیگیری امور سنگین‌تر می کند.

 

وی اظهار کرد: همانطوری که رهبر معظم در پیام تسلیتشان برخورد سخت و عبرت آموز با مقصران حادثه و پیگیری برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در کشور را وظیفه مسئولان دانستند، لازم است همه دستگاه‌های نظارتی و قضایی بویژه شهرداری‌ها که مجوز آنها را صادر می کنند دقت و مراقبت بیشتری بکنند.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری افزود: چهارشنبه اول ذی‌القعده سالروز ولادت حضرت معصومه و روز دختر و آغاز دهه کرامت است ، درک شخصیت و مقام معنوی حضرت معصومه را باید از زبان امام معصوم شنید و فهمید که در کلامشان زیاده گویی و غلو نیست.

 

امام جمعه صومعه‌سرا گفت: اینکه روز ولادت آن حضرت به عنوان روز دختر نامگذاری شد بیانگر این حقیقت است که در گفتمان انقلاب اسلامی، خانواده محور و رکن اصلی را تشکیل می دهند و دخترداری نوعی عبادت و علاقه به فرزند دختر از نشانه های ایمان است و به همین خاطر تربیت دختران از اهمیت بالایی برخورداراست ، چنانچه پیامبراکرم فرمود: چه خوب فرزندانی هستند دختران در حجاب و هرکس که یکی ازاین دخترانِ با حجاب را داشته باشد، خداوند وجودش را مانع آتش دوزخ قرار می دهد‌ و به همین جهت است که دشمنان ما برای دختران ایران اسلامی برنامه ها و نقشه فراوانی ریختند.

 

وی تصریح کرد: رابرت مُرداک یهودی صهیونیست که غول رسانه ای دنیاست و باداشتن ۶۰ شبکه تلویزیونی بیش از ۳۰۰ میلیون مخاطب در دنیا دارد و سیاستگذار بیش از یکصد روزنامه و مجله مشهور و سهامدار دهها شبکه و سایت مستهجن و غیر اخلاقی است ، در مصاحبه ای گفت: برای نابودی ایران باید درخصوص کلمه مقدسی بنام خانواده هزینه کرد و من موضوع مادر را در دستور کار خود قرار دادم، اگر بتوانیم مادر را به لجن بکشیم تمام جامعه ایرانی را به لجن کشیدیم.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری بیان کرد: خانواده های محترم ، دختر دارها ، مسئولان محترم هوشیار باشید نگذارید جامعه با فساد و بی بند و باری و بی عفتی و بی حجابی به لجن کشیده شود، مراقب نقشه های شوم دشمن باشیم .

 

امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: امروز آمارهای خوبی از وضعیت خانواده در کشور نداریم ، دشمن به دنبال ازهم پاشیدن نظام خانواده است و اگر بنیادخانواده از هم بپاشد،جامعه وکشور ازهم پاشیده شده است.

 

کد خبر 1179591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha