نمایندگان در توزیع بودجه‌ها عدالت را مدنظر قرار دهند

حجت الاسلام صفری گفت: نمایندگان باید در توزیع بودجه‌ها اصل عدالت را مدنظر داشته باشند و با هدف رفع مشکلات اقتصادی مردم منطقه از ناعدالتی در بین استان‌ها و شهرستانها جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لاهرود، حجت الاسلام «حسن صفری» در خطبه های این هفته نماز جمعه که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد، گفت: سرود «سلام فرمانده» تاثیر جهانی گذاشته و زمینه سازی و آماده سازی دهه نودی ها و هشتادی ها برای ظهور است.

 

امام جمعه لاهرود افزود: در ورزشگاه آزادی ده ها هزار نفر سرود «سلام فرمانده» را همخوانی کردند اما رسانه های غربی این را مسخره می کنند و ناراحت می شوند در حالی که اگر خواننده های رپ، ساسی مانکن، تتلو و آهنگ های زیر زمینی بود، حمایت هم می کردند.

 

وی در ادامه به روز قانون و آغاز هفته مجلس اشاره کرد و بیان داشت: مجلس در دو سال اخیر کارهای با ارزشی کرده است و تعبیر مجلس انقلابی برای مجلس یازدهم که شعارها و جهت گیری آنها انقلابی بود، حرکت و شعار انقلابی و حرکت به سمت آرمان های انقلاب به نفع کشور و درمان دردهای ملت و کشور است.

 

حجت الاسلام صفری تاکید کرد: انقلابی ماندن مهمتر از انقلابی بودن است، مهم انقلابی ماندن فردی و جمعی مجلس است.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود با تبیین شاخصه های نماینده انقلابی یادآور شد: پایبندی کامل به قانون و مسئولیت پذیری، مردمی بودن، اولویت بندی مسائل و اصلی و فرعی کردن آنها، اجتناب از تبعیض و فساد، همکاری با سایر قوا، پرهیز از دخالت در انتصابات، عدم دخالت در فراتر از وظایف و اختیارات خود، از شاخصه های نماینده انقلابی است.

 

وی تصریح کرد: نمایندگان باید در توزیع بودجه‌ها اصل عدالت را مدنظر داشته باشند و با هدف رفع مشکلات اقتصادی مردم منطقه از ناعدالتی در بین استان‌ها و شهرستانها جلوگیری کنند.

 

حجت ‌الاسلام صفری توجه مسئولان به مسائل کشاورزی و معدنی را یادآور شد و بیان کرد: معادن ظرفیت بزرگ اقتصادی منطقه است که توجه ویژه به این صنعت می‌تواند در رونق اقتصادی مناطق محروم مهم باشد.

 

 وی در ادامه با انتقاد از ضعف مدیریت رسانه در ایران، اضافه کرد: تیراندازی تگزاس که 18 نفر را کشته ولی هیچ انعکاسی در رسانه ها نشده است ولی اگر در ایران اتفاق می افتاد و یک نفر زخمی می شد، کل دنیا محکوم می کرد.

 

امام جمعه لاهرود  به حادثه متروپل در آبادان و پیام تسلیت مقام معظم رهبری به خانواده های بازماندگان، اشاره کرد و اظهار داشت: برخورد قاطع با متخلفین و کم کاری ها و نظارت و تاکید بر استحکام بیشتر بنا و محکم سازی بنا موجب خواهد بود تا از بروز چنین حوادث ناگواری جلوگیری شود.

 

 حجت الاسلام صفری در ادامه با تقدیر از عوامل برگزاری مراسمات گرامیداشت حماسه سوم خرداد و آزادی خرمشهر قهرمان، خاطر نشان کرد: با توکل بر خداوند متعال، به فتح خرمشهرهای اقتصادی، معیشتی و فرهنگی و ظهور حضرت ولیعصر (عج) چیزی نمانده است.

 

وی شهادت شهید صیاد خدایی را به ملت غیور و شهید پرور ایران اسلامی تسلیت گفت و ادامه داد: ساده زیستی و پاکیزه زندگی کردن از خصوصیات این شهید والامقام بود که باید برای همه ما الگو باشد.

 

 امام جمعه لاهرود با تسلیت یوم شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) بیان کرد:  طبق فرمایش امام جعفر صادق (ع) ایمان مومن با 4 خصلت کامل می شود، خوش خلق باشد، سخاوتمند باشد، پرحرف و زیاده گو نباشد و زیادی مال را خارج کند و انفاق داشته باشد.

 

وی با تبریک فرا رسیدن یوم ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت اذعان داشت: بهشت مملوک انسان است و زیارت حضرت معصومه (س) ، خلق و عمل صالح و اخلاق او را نیکو ساخته و شوق بهشت را بیشتر می کند چنانچه امام رضا (ع) می فرمایند: هرکس به زیارت حضرت معصومه (س) مشرف شود بهشت برای او و مشتاق اوست چون اهل ولایت است.

 

حجت الاسلام صفری در خاتمه از مدیریت شایسته فرماندار شهرستان مشگین شهر و پیگیری های جدی و سرکشی وی از روستاها، نانوایی ها و تولیدی ها و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم منطقه لاهرود قدردانی کرد.

 

کد خبر 1179613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha