سوگواره امام صادق(ع) در حرم هلال بن علی(ع) برگزار شد/ برپایی دسته عزای طلاب و مداحان اهل بیت(ع)

حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل در سالروز شهادت بنيانگذار مكتب جعفری حضرت امام جعفر صادق(ع) غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل شب و روز گذشته در سالروز شهادت بنيانگذار مكتب جعفری حضرت امام جعفر صادق(ع) غرق در عزا و ماتم شد.

 

در مراسم سوگواری شهادت ششمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت حضرت امام جعفر صادق(ع) که با حضور هزاران  زائر و مجاور حرم مطهر هلال بن علی(ع) برگزار شد، مداحان در رثای شهادت رئيس مذهب فقه جعفری مرثيه‌خوانی كردند.

 

همچنين در اين مراسم، آیت الله حاج محسن اراکی عضو خبرگان رهبری درباره تبيين شيوه و روش زندگی امام جعفر صادق(ع) و فعاليت‌های ايشان برای گسترش احكام اسلام كه پيامبر(ص) به بيان سخنانی پرداخت.

 

 

حضور دستجات و هيئت‌های سينه‌زنی و زنجيرزنی از نقاط مختلف شهر آران و بیدگل و کاشان كه در اين حرم مطهر به عزاداری پرداختند، جلوه ديگری از ارادت شيعيان به خاندان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) را به نمايش گذاشت.

 

همچنین حرکت کاروان عزاداران شهادت امام صادق(ع) متشکل از هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل غروب روز شهادت از میدان سپاه به سمت حرم مطهر حضرت محمدهلال(ع) برگزار شد و هیئات مذهبی با برگزاری اجتماع پایانی در این حرم مطهر به سوگواری و عزاداری پرداخت.

 

دسته عزاداری و اجتماع مداحان اهل بيت(ع) هم به همت انجمن مرکزی مداحان و کانون مداحان شهرستان آران و بیدگل برپا شد و مداحان در شبستان آیت الله عاملی حرم مطهر حضرت محمدهلال(ع) به عزاداری و مرثیه خوانی پرداختند.

 

همچنين بر اساس سنوات گذشته، طلاب علوم دينی و اساتيد حوزه‌های علميه آران و بيدگل به‌ويژه طلاب مدرسه علميه اميرالمؤمنين(ع) برپايی كاروان پياده به عزاداری پرداختند. كاروان عزاداری طلاب و اساتيد حوزه‌های علميه صبح روز شهادت از صحن امامزادگان منسوب به امام ششم حركت كرده و در نهايت در حرم حضرت محمد هلال بن‌ علی(ع) به ذكر مصيبت و سوگواری پرداختند.

 

همچنین همزمان با شهادت رئیس مکتب جعفری، آیین غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر با حضور حجت الاسلام سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان و زائران آستان مقدس از شهر نیاسر کاشان برگزار شد.

 

استاندار اصفهان، جمعی از مدیران کل نهادهای استان اصفهان و فرماندار و مسئولان محلی از جمله زائران آستان مقدس حضرت محمدهلال (ع) در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بودند.

 

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بيدگل ، شمالی‌ترين نقطه استان اصفهان واقع شده است.

 

 

کد خبر 1179651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha