نیاز ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های زهکشی/ ۳۰ هزار هکتار از اراضی اولویت‌دار زهکشی می‌شود

برزعلی با اشاره به نیاز اعتباری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در استان گلستان برای زهکشی اراضی، گفت: هزار میلیارد تومان از این اعتبارات در سفر رئیس جمهور به استان به تصویب رسید.

«محمد برزعلی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: با توجه به شعار امسال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» یکی از برنامه ریزی های ما افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی است و باید به سمت کشاورزی هوشمند متناسب با اقلیم استان حرکت کنیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: سرمایه گذاری در راستای افزایش بهره وری آب، افزایش تولید در زراعت، باغبانی و دام و طیور و غیره جزو برنامه های اصلی ما است و دولت اعتبارات و تسهیلات خوبی در این بخش در نظر گرفته است.

 

وی افزود: یکی از کارهای بزرگ و مهم که به نوعی اقدامی زیرساختی محسوب می شود موضوع زهکشی اراضی اولویت‌دار است. برای تکمیل پروژه زهکشی به ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

 

برزعلی توضیح داد که از این مبلغ یک هزار میلیارد تومان جزو مصوبه های سفر دولت سیزدهم به استان قرار گرفته است و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از محل تخصیص اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران تامین خواهد شد.

 

وی ابراز امیدواری کرد با تخصیص بموقع و مناسب این اعتبارات زهکشی ۳۰ هزار هکتار از اراضی اولویت دار استان برای اصلاح منابع آب و خاک اجرایی می شود.

 

گفتنی است، ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان که دچار ماندابی می شد جزو اراضی اولویت دار برای اجرای پروژه های زهکشی است که تاکنون حدود ۱۰۰ هزار هکتار از این اراضی زهکشی شده است.

 

کد خبر 1179686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha