وجود عالمان دینی برای جامعه یکی از نعمت های بزرگ الهی است

حجت الاسلام منتظری،گفت:وجود عالمان دینی برای جامعه یکی از نعمت های بزرگ الهی است لذا باید از ظرفیت های آنها استفاده کرد.

حجت الاسلام حسن منتظری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به بعضی از شرایط قرآن برای عالمان دینی؛ گفت:از نظر اسلام، عالم واقعی کسی است که از ابتدای ورودش به حوزه علمیه، به این فکر باشد که به آنچه می خوانم و نسبت به آن علم پیدا می کنم عمل کنم؛ یعنی هدف اولی اش از درس خواندن، عمل کردن باشد و در مرحله بعد نگهبانی و ترویج دین و ارشاد مردم  و اولین شرطی که قرآن ذکر می کند ایمان عالمان دینی است.

 

 

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه افزود: دومین ویژگی را اعتقاد عالمان دینی به توحید و یگانگی خداوند متعال است و ایمان به اینکه هیچ قدرتی در عالم وجود ندارد مگر قدرت الهی باید در تمام وجود ما جاری باشد و ما هم به عنوان عالمان دین بدان یقین داشته باشیم.

 


وی خاطر نشان : از نظر قرآن برای عالمان دینی ویژگی دیگر خلوت های شبانه است که دائما آن را متذکر می شود، زیرا عالم دینی در کنار علم باید تقوا و شب زنده داری داشته باشد.
 

 

حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی عالم دینی؛ بیم و ترس از خداوند متعال است، تصریح کرد: باید عالم و روحانی نسبت به جایگاهی که خداوند به شما داده است، شکرگزار باشند و بدانید که این امر امانتی خطیر و مهم است که از علمای سلف به آنها رسیده است و باید امانتدار خوبی در این باره باشند.

 


سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد:علم حقیقی دارای ویژگی های موهبتی بودن از طرف خداوند و همراهی آن با ایمان و عمل است و جایگاهش در ذات انسان است که برای رسیدن به آن و شکوفایی آن به تلاش و کوشش نیاز است و راه رسیدن به آن تقوی و فرمانبرداری خداوند است. 

کد خبر 1179731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha