پایگاه ثابت اهدای خون در دو شهرستان ایوان و دهلران دایر می شود

عاصم آبادی با بیان اینکه تنها اتوبوس سیار خونگیری در استان نیازمند تجهیز و خرید امکانات به روز برای خونگیری و حضور در مناطق مختلف استان است، گفت: افزایش میزان اهدای خون، نیازمند تبلیغات و فرهنگ سازی برای مشارکت مردم و تجهیزات به روز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، سرپرست اداره کل انتقال خون استان ایلام، صبح امروز(۷ خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، با بیان اینکه یکی از اموری که در انتقال خون انجام می شود  تامین خون کافی و سالم برای ۱۲ بیمارستان سطح استان است، اظهار کرد: انتقال خون در سال جاری از نظر شاخص های آماری وضعیت مطلوبی در کشور دارد.

 

«لیلا عاضم آبادی» با بیان اینکه اداره کل انتقال خون استان مشکلاتی پیش رو دارد، افزود: یکی از مشکلات اساسی این نهاد، مالکیت ساختمان این اداره کل است که لازم است مسئولان استان در این راستا همکاری لازم را داشته باشند که زمینه بیشتری برای اهدای خون از سوی مردم نوع دوست استان فراهم شود.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تنها مرکز انتقال خون استان در مرکز استان وجود دارد و از طرفی این مرکز در وسط شهر  در جنب بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام قرار دارد و برای مردم قابل دسترسی است، اگر این مرکز جابجا شود موجب کاهش ۴۰ درصدی در زمینه خونگیری خواهد شد که لازم است مالکیت ساختمان مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.

 

عاصم آبادی افزود: این مرکز به لحاظ بودجه ای نیز با محدودیت هایی مواجه است که بودجه آن از طریق فعالیت های عام المنفعه تامین می شود و با توجه با شرایط کرونا در چند سال گذشته و همچنین با توجه به  اینکه امسال شاهد خیل عظیم زوار اربعین حسینی در استان خواهیم بود، لازم است که برای تامین خون لازم برای بیماران نیازمند، همچنین مصدومان حوادث و تصادفات جاده ای توجه ویژه ای از لحاظ اعتباری به این اداره کل شود.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان ایلام با بیان اینکه تنها اتوبوس سیار خونگیری در استان نیازمند تجهیز و خرید امکانات به روز برای خونگیری و حضور در مناطق مختلف استان است، ابراز کرد: تجهیز این اتوبوس نیازمند اعتبارات ویژه ای است که می طلبد حمایت های لازم از سوی مسئولان استان در راستای تجهیز و به روز رسانی این واحد سیار اهدای خون در استان انجام شود.

 

وی با بیان اینکه آمار خونگیری با توجه به جمعیت استان لازم است مورد توجه قرار گیرد، گفت: افزایش میزان اهدای خون، نیازمند تبلیغات و فرهنگ سازی برای مشارکت مردم در راستای اهدای خون و همچنین نیازمند تجهیزات به روز است.

 

عاصم آبادی یادآور شد:  لازم است در سطح شهرستان ها پایگاه های ثابت راه اندای شود که در حال حاضر کارهای اجرایی ایجاد پایگاه ثابت در شهرستان های ایوان و دهلران در حال انجام است که پروسه طولانی دارد، البته تلاش می وشد که با تجعهز اتوبوس سیار  اهدای خون تا زمان راه اندازی این پایگاه ها، در راستای خونگیری از مردم نوع دوست استان اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 1179847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha