مساجد به رنگ مطالعه و امتحانات

خردادماه و روزهای امتحانات که مساجد هم در این جریان رنگ و بوی مطالعه و امتحان گرفته اند پاتوق درس خواندن و رفع اشکال دانش آموزان شده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: خردادماه دوره امتحانات دانش آموزان و دانشجویان است که تکاپوی خاصی از سوی این قشر صورت گرفته تا نتیجه یک سال تلاش و تحصیل خود را مشخص سازند.

بهره گیری از مربیان خصوصی برای رفع اشکال، حل نمونه سوال و تماشای فیلم های آموزشی و تهیه کتاب های کمک درسی از جمله اقداماتی است که برای کسب نمره بهره و ارزشیابی موفق انجام می شود.

مدارس و خانواده ها در این خصوص همکاری و تعامل خوبی دارند که در این میان نقش آفرینی اجتماعی نهادهای فرهنگی نیز مهم است تا با تسهیل شرایط فرصت های ارائه آموزش های تکمیلی و کمک به آزمون را فراهم سازند.

 

مساجد و کانون های فرهنگی و هنری از جمله مراکز موثر در این حوزه هستند که سهم خود را در امتحانات ایفا و با ایجاد سالن های مطالعه و برگزاری کلاس های رفع اشکال به دانش آموزان و دانشجویان کمک کرده اند.

جلوه ممتاز دیگری که در کانون های فرهنگی و هنری مساجد قابل مشاهده هست، موضوع مشارکت جمعی برای کمک به دانش آموزان و دانشجویان می باشد که افراد دارای توانایی و دانش در این خصوص همکاری می کنند.

 

مساجد هم در این جریان رنگ و بوی مطالعه و امتحان گرفته اند پاتوق درس خواندن و رفع اشکال دانش آموزان شده و همت و اراده خوبی هم از سوی جوانان و بچه های مسجد در این راستا رقم خورده است.

 

ضرورت همکاری افراد توانمند در دروس مدرسه و دانشگاه

 

یکی از زمینه های مشارکت و کمک خیرخواهانه کمک علمی و اشتراک دانش و تجربه برای رفع نیاز جامعه است که از افراد دارای توانایی و سواد در راستای زکات علم خود در خواست می شود در این خصوص همکاری کنند.

افراد دانشجو و دانش آموزی که به بهترین نحو توانسته  اند درس ها بیاموزند و قدرت ارائه خوبی دارند با مراجعه به دفاتر مدیریت کانون های فرهنگی هنری در بیش از2 هزار مسجد استان به این طرح کمک کنند.

کمک به این موضوع سبب علم آموزی و رفع نیاز و مشکل تحصیلی بسیاری از افراد خواهند شد.

 

حجت الاسلام «علیرضا دادخواه« امام جماعت حسینه قدیم تیران با اشاره به اینکه چنین اقدامی از افراد دارای توانایی شایسته تقدیر است، خاطرنشان کرد: هر دارایی یک حقی دارد که باید ادا شود که آموختن مباحث علمی به دیگران از جمله حقوقی است که نسبت به علم و دانش باید داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مساجد فرصت خوبی ایجاد شده تا آموزش تحصیلی و رفع اشکال رقم بخورد و این امکان برای همه دانش آموختگان دروس مختلف فراهم است.

 

اشتراک و امانت کتاب و محتوای آموزشی

 

کتابخانه مساجد و امانت کتاب های درسی در این ایام رونق خوبی یافته و با وجود هزار کتابخانه در مساجد استان به ویژه در مناطق روستایی نقطه عطفی در کمک به دانش آموزان است.

به روز رسانی منابع درسی و اختصاص کتاب های جدید به این مراکز مورد دغدغه کتابداران کتابخانه های مساجد بوده که با ارائه طرح های درس جدید در نظام آموزشی، مشارکت و همکاری دولت و خیرین را می طلبد.

فارغ التحصیلان مقاطع مختلف درسی می توانند در این امر خیر مشارکت کننده و نیاز دانش آموزان را رفع نمایند که البته سایر محتوای آموزشی سمعی و بصری و یا جزوه ها در این امر کارساز است.

 

ضرورت اطلاع رسانی شبکه آموزشی رفع اشکال مساجد

 

 رویداد فهما برکات زیادی داشت که یکی از آن تشکیل شبکه بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و هم پوشانی در این حوزه است که اطلاع رسانی و بهره گیری از آن برای آموزش و فعالیت های تحصیلی و کتابخوانی لازم و باید در بین کانون های مساجد نهادینه و توسعه پیدا کند.

به گفته مسئولان ستاد فهما این شبکه بسیار ارزشمند و مهم بوده که در این سه سال ایجاد شده و امروز بهره برداران آن کانون های مساجد و جوانان و نوجوانان هستند که باید برای تقویت آن تلاش کنند.

 

کد خبر 1179871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha